Restaurant 
Steven in 
Nijmegen wist het terras met twaalf tafels uit te breiden door ze op trappen te plaatsen.

FlexTable: omzet verhogen met een slim tafelonderstel

De horecawereld draait om aanpassingsvermogen, en dat begrijpen vader en zoon Ivo en Luc Breukers maar al te goed. Na de recente overname van FlexTable hebben zij het onderstel op cruciale punten verbeterd, waardoor het product nu optimaal functioneert. Het resultaat is een doorontwikkeld ontwerp dat de traditionele uitdagingen in de horeca tackelt.

Ahmed Baglari: ‘Ik wilde een concept bedenken dat voor mij een doorlopende marketing creëert.’

BY AMI serveert sprookjesachtige koffie met een wow-factor

Koffie is in de horeca meer dan een drankje. Het is een ervaring. Ahmed Baglari, eigenaar van restaurant BY AMI, doet er elke dag alles aan om zijn 'Fairytale' concept tot in de kleinste details door te voeren —zelfs in de koffie. Wat is zijn geheim en hoe creëert hij bij elk koffiemoment een 'wow-factor'?

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.

Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

De Blanche Dael-branderij, met een koffiecafé, koffie- en theewinkel én een koffieschool voor SCA- en barista trainingen. Liefhebbers kunnen eveneens een branderijtour boeken.

Sjiek en sjoen: Blanche Dael breidt uit met passie voor koffie

Al bijna 150 jaar staat de Zuid-Limburgse koffiebranderij Blanche Dael synoniem voor ambachtelijke kwaliteitskoffie en -thee. Met een gevarieerd aanbod en een team van gepassioneerde experts is Blanche Dael nu klaar om de ultieme koffie- en theebeleving te delen met de rest van Nederland. Commercieel Manager Jimmy Nuchelmans: 'We brengen de Maastrichtse flair - 'sjiek en sjoen' - naar de betere horecazaken, zodat zij echt het verschil kunnen maken.'

Sitedish helpt ondernemers om minder afhankelijk te zijn van grote bestelplatforms en hun kosten flink te verlagen.

Zo besparen restaurants tot 90% op commissies van bestelplatforms

Voor bezorg- en afhaalrestaurants wordt het steeds moeilijker om winstgevend te blijven door de hoge commissies van grote bestelplatforms. Deze commissies kunnen oplopen tot wel 30%. Het binnenhalen van bestellingen via een eigen bestelsite kan een oplossing zijn voor dit probleem. Maar hoe pak je dit aan? Twee restaurants delen in dit artikel hun ervaring met een eigen bestelomgeving.

Kenneth, eigenaar van KEN’S Foodexpress: 'Mijn vaatwasser ging ineens kapot en ik wilde meteen actie ondernemen zonder dat het mijn kasreserves opslokte.'

Slim lenen voor groei in de horeca met BridgeFund

Groei vraagt om de juiste middelen, zeker in de horeca. Voor ondernemers zoals Kenneth, die KEN'S Foodexpress succesvol uitbouwde, is een zakelijke lening vaak dé manier om op het juiste moment te investeren. Met de actie 'Eerste maand gratis lenen' biedt BridgeFund nu nog meer flexibiliteit voor wie snel wil schakelen.