Wist je dat een aparte dessertkaart zorgt dat gasten sneller kiezen voor een nagerecht? Het maakt de gast nieuwsgierig naar wat er op de kaart staat en hij zal deze waarschijnlijk willen bekijken. Als "die drempel" al genomen is, dan wordt er gemakkelijker een dessert besteld.
Smeuïge teksten
De ideale dessertkaart bestaat uit ongeveer 6 onderscheidende gerechten. Bij het samenstellen van de dessertkaart is het belangrijk om te kijken naar de opbouw en balans. Dit geldt niet alleen voor de verschillende desserts, maar is ook relevant binnen de gerechten zelf.
Het draait allemaal om variatie – in smaak, maar ook verschillende texturen zijn van belang. Als je de desserts ook nog eens goed extra aanprijst door middel van smeuïge teksten leidt dat tot meer omzet. Door het slim toevoegen van bijvoeglijke naamwoorden aan de omschrijving van je dessert, zoals krachtige, intens, heerlijk, fluweelzacht, fris, subtiel, benadruk je onder andere de verschillende texturen.
De dessertkaart verrijken
Dit zijn enkele tips voor meer verkoop van desserts. Maar hoe kan de horecaprofessional de dessertkaart nog verder verrijken? Met die vraag is Dr. Oetker Professional aan de slag gegaan; hoe creëer je een unieke en onvergetelijke dessertervaringen? Deze drive, in combinatie met onderzoek onder horecaprofessionals en gasten, heeft geleid tot een nieuwe innovatie binnen de dessertcategorie.

Een van de inzichten uit het onderzoek is dat gasten behoefte hebben aan lichtere desserts. Daarnaast blijft vanuit de professional de vraag om producten die gemak toevoegen, waarbij kwaliteit, smaak, en onderscheidend vermogen ook belangrijk zijn. Vanuit die gedachte is Alsa Dessert Drinks ontwikkeld, een licht dessert waarbij de gast het diner goed afsluit. Geïnspireerd op de elegante uitstraling en het luxe gevoel van een cocktail, maar dan een dessert. En voor de locatie eenvoudig te bereiden, plus margerijk.
Herkenbare smaken, maar wel vernieuwing
De meest gekozen smaken op de dessertkaart zijn de traditionele smaken als crème brûlée, citroen en chocolade. Toch willen gasten graag verrast worden en staan ze open om nieuwe gerechten te proberen. Alsa Dessert Drinks is een mix van traditie en innovatie. Licht, verfrissend en verfijnd, met de klassieke smaken die gasten gewend zijn. Drink het subtiel zoals een cocktail, of lepel het als een dessert; een nieuwe ervaring, een verrassende afsluiting van het diner.

Een dessert waarmee de foodservice professional zijn gasten écht kan verrassen. Rijke, volle smaken die de horeca professional gewend is, nu in een verfrissende drinkbare vorm. Met de varianten Romig en Citroen zijn vele smaakcombinaties te maken. Romig leent zich bijvoorbeeld perfect voor een tiramisu, een combinatie met pistache of een fruitige twist. Citroen komt prachtig tot zijn recht in een frisse cheesecake, met luchtige meringue of met passievrucht.
Speel in op het seizoen en speel met structuur. De unieke combinatie van smaken en de mogelijkheid om het op verschillende manieren te serveren, zorgt voor een onvergetelijke ervaring. Ideaal als afsluiter van een maaltijd, ook voor gasten die graag een lichter dessert willen.
Dit artikel is gesponsord door Dr. Oetker Professional.