‘We maken een mooie groei door ten opzichte van de eerste editie eerder dit jaar. De grote belangstelling en de vraag vanuit de regio zorgt ervoor dat we veel vertrouwen hebben in de toekomst’, vertelt Jeffry Plaggenmarsch namens beursorganisator Easyfairs. Deze groei zit niet alleen in het aantal exposanten of bezoekers. Ook het programma wordt uitgebreid met nieuwe onderdelen. Naast het ontdekken van nieuwe producten en diensten en het netwerken met elkaar wil de organisatie de bezoekers ook inspireren op het gebied van trends en ontwikkelingen.
Michelinsterrenchefs bij Chef’s Place
Inspiratie nodig op het gebied van fine dining voor jouw horecazaak? Dan nemen topchefs uit de regio je tijdens live demonstraties mee in de bereiding van exclusieve culinaire gerechten. Passie, creativiteit en vakmanschap, daar draait het 3 dagen lang om bij Chef’s Place. Topchefs zoals Emiel Kwekkeboom, Lars Aukema en Jelle Jansen zijn ook deze editie weer aanwezig.
Hoewel de naam anders doet vermoeden, draait het bij Chef’s Place niet alleen om de chefs en de gerechten. Aan andere onmisbare schakels in een restaurant, zoals sommeliers en gastheren en -dames, worden ook veel aandacht aan besteed. Naast de demonstraties wordt Chef’s Place dit jaar omringd door exposanten uit het hogere segment. Zo vind je hier onder andere Fourcroy, Chateau Carpaccio en Canvas for Chefs.
Talent van de toekomst
Zoals eigenlijk bij elke horecabeurs worden er in Hardenberg ook diverse wedstrijden georganiseerd. Hiervoor wordt intensief de samenwerking met de regio opgezocht. Zo worden er elke dag, samen met diverse onderwijsinstellingen, kookwedstrijden georganiseerd. Dit jaar worden de wedstrijden georganiseerd samen met Landstede, Drenthe College, Alfa-college, Deltion College en Rijn IJssel Wageningen. Leerling-koks, al dan niet samen met hun leermeester, kunnen zich hiervoor opgeven. Nieuw is dat de wedstrijden deze keer plaatsvinden op Chef’s Place. Hierdoor fungeren de topchefs tijdens de wedstrijden tevens als jurylid of coach. Naast de kookwedstrijden komen de biertapwedstrijden deze editie ook weer naar Hardenberg. Deze worden georganiseerd samen met de KHN.
Koffie & thee inspiratie bij Coffee Special
Nieuw op de beursvloer deze editie is de Coffee Special. De koffie- & theebranche is continu in ontwikkeling en verdient daarom veel aandacht binnen een horecazaak. In samenwerking met onder andere Mocca d’Or is dit programmaonderdeel dan ook toegevoegd aan de beursvloer.
Workshops en trainingen, zoals een latte art workshop, thee proeverij en koffie en chocolate pairing, zijn drie dagen lang door bezoekers bij te wonen. Hier doe je als bezoeker volop inspiratie op om het aanbod van koffie en thee binnen jouw horecazaak naar een hoger niveau te tillen.
Proeflokaal: intieme proefsessies
Waar bij de Coffee Special warme dranken centraal staan, kom je naar het Proeflokaal voor alcoholische dranken. Diverse exposanten, waaronder Heisterkamp Dranken en De Monnik Dranken, laten bezoekers hier kennismaken met hun aanbod. Schuif aan voor een masterclass wijnen, een masterclass bier & spijs of een whisky masterclass. In een ongedwongen setting worden bezoekers in drie kwartier meegenomen in de wereld van wijn, bier of whisky.
Ontdek nieuwe bieren bij het Bierplein
Naast de Coffee Special is het Bierplein ook nieuw deze editie van Horeca Vakbeurs. Bezoekers kunnen hier bij verschillende brouwerijen terecht om inspiratie op te doen voor hun bierkaart. Tegenwoordig hoef je niet meer naar een speciaalbier café om bijzondere bieren te drinken. Ook voor restaurants en cafés is het aanbod speciaalbier steeds belangrijker. Om op de hoogte te blijven van alle nieuwe bieren is het Bierplein toegevoegd aan de beursvloer. Hier zullen tevens de tapwedstrijden plaats gaan vinden op dinsdag 28 januari.
‘Wij kijken uit naar de tweede editie waar we met het ruime exposantenaanbod en een uitgebreid programma met workshops, wedstrijden en demonstraties een waardevolle vakbeurs bieden voor alle horecaprofessionals uit Noord- & Oost-Nederland. Drie dagen lang is de horeca te gast bij ons in Hardenberg’, besluit Jeffry Plaggenmarsch.
Dit artikel is gesponsord door Horeca Vakbeurs.