‘Giftcards.group biedt een breed scala aan cadeaukaarten, waaronder dus Dinercadeau’, vertelt commercieel directeur Joost Bakker. ‘Dinercadeau is uitgegroeid tot dé cadeaukaart in het segment “eten & drinken” en ligt inmiddels bij duizenden retailers in de schappen, waaronder verschillende supermarkten en gemakswinkels.’
No cure, no pay
‘Alle aangesloten restaurants participeren op basis van no cure, no pay’, verduidelijkt hij, ‘er zijn geen andere kosten dan een percentage over de cadeaukaart, wanneer deze daadwerkelijk bij het restaurant wordt besteed. Dit biedt restaurants niet alleen een risicoloze manier om klanten aan te trekken, maar zorgt ook voor een verhoogde omzet. Klanten met een cadeaukaart op zak geven in totaal namelijk meer uit dan dat zij regulier doen, zo blijkt uit onderzoek. Over het deel van het bedrag wat niet wordt betaald met de cadeaukaart wordt vanzelfsprekend geen percentage gerekend.’
Zichtbaarheid creëren
Iedereen met een Dinercadeau is een potentiële klant voor de aangesloten restaurants. Op de website wordt gekeken welke restaurants (in de omgeving) zijn aangesloten. Bakker: ‘Je creëert zo dus ook zichtbaarheid voor je zaak. We horen regelmatig van restauranthouders dat ze het zien als een stukje marketing. Je kunt het geld stoppen in een lokale advertentie met daarbij de vraag of er iemand op af komt, of je gebruikt dit budget voor een afdracht op de cadeaukaart. In het laatste geval weet je in ieder geval zeker dat het een klant heeft opgeleverd.’
Cadeaukaart van het jaar
Dinercadeau is op te waarderen tussen de €5 en €150 en wordt verpakt in een luxe verpakking. Daarnaast is de cadeaukaart ook als digitaal product beschikbaar. Het bedrag op Dinercadeau is vrij te besteden, ‘je zit dus niet vast aan een specifiek menu of arrangement’, verduidelijkt Bakker. ‘Ook hoef je niets vooraf te reserveren, je betaalt gewoon met Dinercadeau in het restaurant.’ Dit jaar is giftcards.group wederom door de consument verkozen tot beste cadeaukaart van het jaar binnen de categorie eten & drinken.
‘Daar zijn we heel trots op’, vertelt hij. ‘Voor ons is het belangrijk dat we Dinercadeau blijven ontwikkelen. Een groot gedeelte van de inkomsten wordt dan ook weer direct geïnvesteerd in de cadeaukaart. Zo zetten we ook de komende jaren in op verdere uitbreiding van het aantal restaurants. Daarnaast kijken we nog naar nieuwe verkooppunten en zorgen we met verschillende campagnes dat de bekendheid van Dinercadeau blijft groeien.’
Giftcards.group vindt dat een cadeaukaart meer moet zijn dan een product, benadrukt Bakker. ‘Het is een ervaring, en het is onze missie om die ervaring voor iedereen zo waardevol mogelijk te maken. Niet voor niets luidt onze pay-off Happy to surprise!’
Dit artikel is gesponsord door Giftcards.group.