Wat komt aan bod
- De ode aan de overleden Lucas Rive
- De verkoop van de gidsen
- De vele noteringen in Noord-Brabant en Limburg
De rol van de economie daarop - Van Bib Gourmand naar Michelin
- Waar werd hij het meest verrast door het bord eten
- Minder pretentieuze sterzaken
- Strandlodge Winterswijk en Bridges Amserdam (sterverlies)
- De keuken van Eden in Valkenswaard (aparte smaken bij elkaar)
- Loens op basis van 30 jaar ervaring;
economie niet goed: meer sterren
economie goed: minder sterren - Over de ster van speak-easy restaurant Graphite
- Geen nieuwe derde ster voor Nederland
- Kweekvis/duurzaamheid
- Transparantie van Michelin
‘Chefs zijn fier, ik hoef hen niet de les te lezen’
Bekijk hieronder de video (alleen geluid). De directeur wil niet herkenbaar in beeld.
De verkoop van de gidsen gaat niet goed, erkent Loens. ‘Geen enkele papieren gids verkoopt nog goed. Wij hebben als Michelin heel sterk geinvesteerd in nieuwe apps en websites. Vanaf maart kun je alle sterrestaurants daar consulteren. De gids verkoopt als branded (met een partner op de omslag) nog wel heel goed, zegt Loens. Die oplage stijgt, maar verder is de toekomst digitaal. En daar moeten wij ook ons business model van de toekomst vinden.