Albron Smaakchef is niet alleen de overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2024. Het is ook de winnaar in de categorie Concepts, Interior & Design. De smaakchef van Albron regelt alles voor de maaltijd in zorginstellingen, waarbij het uitgangspunt lekker én gezond is. De structurele tekorten op de arbeidsmarkt maken een andere taakverdeling binnen zorginstellingen noodzakelijk. De zorg richt zich op de zorgtaken, de warme maaltijd is een bijkomstigheid waar de expertise van Albron van toegevoegde waarde is. De smaakchef kookt vers - het liefst samen met de bewoners - en heeft aandacht voor de bewoners. Dit sociale hart maakt dat de smaakchef van toegevoegde waarde is voor zorginstellingen.
Pourify wint in de categorie Equipment & Services
Pourify is de winnaar in de categorie Equipment & Services. Pourify geeft ondernemers en barmedewerkers volledige controle over de barvoorraad, zodat zij zich kunnen concentreren op het perfect inschenken van drankjes, het verminderen van verspilling verminderen, het verhogen van de marge en het motiveren en trainen van medewerkers. Het systeem biedt volledige controle over drankvoorraad, minimaliseert verspilling en maximaliseert winst.
Mayoneur wint in de categorie Food & Beverage
Mayoneur wil met een alternatief voor traditionele verdikkingsmiddelen de mayonaisemarkt verder verduurzamen. Afval van sinaasappels wordt hergebruikt en omgezet in vezels. Deze vezels worden toegevoegd aan de recepturen waardoor er 2 E-nummers verwijderd zijn uit de recepten. Mayoneur is ei-, lactose- en glutenvrij.
Uhhmami wint in de categorie Sustainability
Uhhmami is de winnaar in de categorie Sustainability. Het initiatief van Michelin-chef Frank Lantz, is een veganistisch merk dat van klassieke gerechten plantaardige alternatieven maakt. Door de klassieke componenten van zijn vroegere op vlees gebaseerde gerechten te deconstrueren, kon hij deze smaken opnieuw uitvinden als nieuwe en verbeterde, plantaardige alternatieven met behulp van verse, biologische en dierproefvrije ingrediënten. Uhhmami bestaat uit een assortiment biologische, plantaardige smaakstoffen en bouillons.
Butlaroo wint in de categorie Digital, apps & social media
Met Butlaroo kunnen gasten het menu bekijken, bestellen en betalen met behulp van hun smartphone. Gasten kunnen bestellen via de webapp. De toegevoegde AI-technologie optimaliseert menu’s en stemt het aanbod af op basis van voorkeuren en trends. Het verfijnt suggesties, stimuleert upselling en past zich in realtime aan de vraag aan, waardoor de verkoop toeneemt. Voorspellende analyses minimaliseren verspilling, verlagen de kosten en verbeteren de winstgevendheid.