'We zijn verheugd om Instagram te integreren in onze dienstverlening. Restauranthouders bieden wij zo de mogelijkheid om middenin de Instagram community hun potentiële gasten te bereiken’, aldus Adrian Valeriano, Vice President, EMEA voor OpenTable.
'De nieuwe dienst draagt bij aan een extra beleving voor gasten bij de zoektocht naar een restaurant. Als gasten iets zien op Instagram wat de aandacht trekt, kunnen ze snel en gemakkelijk een tafel boeken bij de desbetreffende horecagelegenheid. Wij kijken ernaar uit om met de integratie van Instagram nog meer waarde te kunnen toevoegen voor onze restaurantpartners.’
Naast Nederland biedt OpenTable deze dienst ook aan in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Australië en Spanje.
Gasten maken volgens Valeriano veelvuldig gebruik van Instagram om geïnspireerd te worden door beelden en om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Meer dan 200 miljoen mensen bezoeken dagelijks een profiel op Instagram. ‘Vanaf nu kunnen gasten zich laten inspireren door mooie beelden van restaurants én direct een reservering maken via het sociale kanaal.’
Vorig jaar lanceerde Quandoo een vergelijkbare dienst. Quandoo is onderdeel van Recruit en heeft tot nu toe naar eigen zeggen in totaal zo'n 151 miljoen gasten geplaatst bij ruim 17.000 restaurants.
Over OpenTable
OpenTable, onderdeel van Booking Holdings, is een wereldwijde aanbieder van online restaurantreserveringen. Per maand plaatsen ruim 26 miljoen gasten via het platform reserveringen bij meer dan 47.000 restaurants.Sinds het ontstaan in 1998, heeft OpenTable 1.7 miljard gasten wereldwijd via online reserveringen geholpen.
OpenTable heeft een hoofdkantoor in San Francisco en heeft reserveerbare restaurants in meer dan 20 landen, inclusief Australië, Canada, Duitsland, Ierland, Japan, Mexico, Nederland, Spanje, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.