De app van Zenchef

Zenchef doorbreekt stilzwijgen en belooft beter te gaan communiceren

Misset Horeca publiceerde medio mei een artikel over de beroering die was ontstaan onder restaurateurs door de overname van Formitable en Resengo door Zenchef. Een van de zaken die speelde was het gebrek aan communicatie vanuit Zenchef. Destijds lukt het ook Misset niet om met het bedrijf in contact te komen. Inmiddels zijn een een klein half jaar verder en had Misset een gesprek met Edgar Rouwenhorst, de Chief Marketing Officer, over het gemis aan communicatie en de ontwikkelingen bij Zenchef.

De alles-in-één-softwareoplossing voor horecaondernemers

De alles-in-één-softwareoplossing voor horecaondernemers

Het beheren van reserveringen, orders, betalingen en voorraden kan complex en tijdrovend zijn. Daarom biedt Robuust Software een alles-in-één-platform dat werkt op vrijwel elk toestel.

Discussie over geannuleerde reservering gaat viraal: restaurant lijdt onder negatieve reacties

Discussie over geannuleerde reservering gaat viraal: restaurant lijdt onder negatieve reacties

Een discussie over een geannuleerde reservering in de Amerikaanse stad Boston, heeft het restaurant en de eigenaar veel slechte publiciteit opgeleverd. Het verhitte gesprek, via Instagram, werd gedeeld op sociale media en meer dan een miljoen keer bekeken.

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: 'We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.'

Erik de Zwart lanceert nieuw culinair platform Guide des Chefs

Erik de Zwart lanceert nieuw culinair platform Guide des Chefs

Radiomaker en mediaondernemer Erik de Zwart lanceert samen met IT-ondernemer Eugene Tuijnman een nieuw platform voor liefhebbers van haute cuisine, waar de allerbeste restaurants en hun chefs zich presenteren: Guide des Chefs.

Voorschot voor reservering? Helft van gasten snapt niet waarom, blijkt uit onderzoek

Voorschot voor reservering? Helft van gasten snapt niet waarom, blijkt uit onderzoek

Bijna de helft van de Nederlanders (44%) begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dat blijkt uit onderzoek, waarvoor 1.000 mensen werden ondervraagd. 'Het is belangrijk om duidelijk te communiceren over waarom dit van gasten gevraagd wordt.'