FreshRecruitment
Restaurant De Duikenburg flikt het: van verbouwing naar kijkcijferkanon
Een verbouwing kan je als horecaondernemer reserveringen kosten. Echter niet bij De Duikenburg in Echteld. Maar hoe flikten ze dat?
Een verbouwing kan je als horecaondernemer reserveringen kosten. Echter niet bij De Duikenburg in Echteld. Maar hoe flikten ze dat?
Bijna negentig procent (88%) van de horecaondernemers in Nederland heeft minstens één keer per maand last van no-shows, oftewel gasten die hun reservering zonder enige vorm van kennisgeving niet nakomen.
Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.
Misset Horeca publiceerde medio mei een artikel over de beroering die was ontstaan onder restaurateurs door de overname van Formitable en Resengo door Zenchef. Een van de zaken die speelde was het gebrek aan communicatie vanuit Zenchef. Destijds lukt het ook Misset niet om met het bedrijf in contact te komen. Inmiddels zijn een een klein half jaar verder en had Misset een gesprek met Edgar Rouwenhorst, de Chief Marketing Officer, over het gemis aan communicatie en de ontwikkelingen bij Zenchef.
Het beheren van reserveringen, orders, betalingen en voorraden kan complex en tijdrovend zijn. Daarom biedt Robuust Software een alles-in-één-platform dat werkt op vrijwel elk toestel.
Een discussie over een geannuleerde reservering in de Amerikaanse stad Boston, heeft het restaurant en de eigenaar veel slechte publiciteit opgeleverd. Het verhitte gesprek, via Instagram, werd gedeeld op sociale media en meer dan een miljoen keer bekeken.