Gesponsord

Wilhelmina Pepermunt in nieuw jasje: duurzaam én vegan

Wilhelmina Pepermunt in nieuw jasje: duurzaam én vegan
Wilhelmina Pepermunt in een jasje van papier.

Goed nieuws! Hét favoriete pepermuntje in ieder restaurant en café komt niet meer in plastic. Het jasje van de nieuwe Wilhelmina-pepermunt is vanaf nu van volledig afbreekbaar papier. En, mooi meegenomen, het pepermuntje is vegan. Verfrissend lekker maar wel zo duurzaam. Eentje waar jouw klant dus volmondig 'ja' tegen kan zeggen.

Wilhelmina Pepermunt is al meer dan 125 jaar razend geliefd. Geen wonder want van dit verslavend lekkere pepermuntje krijg je geen genoeg als lekkere opfrisser tussendoor. En wie verheugt zich er niet als afsluiter van het diner… ?

Smaakt goed, doet goed!

Vanaf nu is de Wilhelmina-grootverpakking voor de horeca – zowel de doos als het jasje – volledig van papier. Nog altijd handig en hygiënisch per stuk verpakt alleen komt er geen plastic meer aan te pas. Dat scheelt een smak. Op jaarbasis besparen ze hiermee zo’n 23.000 kilo plastic. Door gebruik van slimme display besparen ze ook nog een berg aan karton. Komt er toch een papiertje in de natuur terecht, dan is het volledig afbreekbaar.

Wie kiest voor duurzaam kiest ook voor plantaardig. Daarom zijn de pepermuntjes vegan en dus mint to be voor iedereen! Ze zijn ‘n tikje frisser dan de klassieker. Proef maar! Gemaakt van de ingrediënten die Wilhelmina zo waanzinnig lekker maken, zoals de onmiskenbare pepermuntolie die wordt verkregen uit de muntplant. Er zitten geen kunstmatige smaakstoffen in, dus wat je proeft is échte munt.

Nog altijd handig en hygiënisch per stuk verpakt alleen komt er geen plastic meer aan te pas.

Hartstikke Hollands

Wilhelmina Pepermunt is hartstikke Hollands, gemaakt door Fortuin uit het Friese Dokkum. In 1892 speciaal ontwikkeld als eerbetoon aan de toen 12-jarige Wilhelmina. De prinses kreeg natuurlijk zelf ook een doos met pepermuntjes. Die viel zo in de smaak dat dit Fortuin het predicaat hofleverancier opleverde. De pepermuntjes zijn inmiddels populair over de hele wereld: Amerika, Duitsland en Australië. En dat voor een nuchter pepermuntje uit Friesland!

Doe jezelf en jouw klanten een plezier

Wilhelmina blijft een presentje na afloop van een restaurant- of cafébezoek. De laatste positieve indruk blijft hangen, nietwaar? Bestel vandaag nog via de (horeca)groothandel de vernieuwde Wilhelmina-pepermunt displays. Een frisse start voor een mooi najaar.

Dit artikel is gesponsord door Fortuin.

Lees ook: Onderzoek naar ‘het pepermuntje’ – deze blijkt het allerlekkerst

Gesponsord
Gesponsord
Servies en porselein

Gesponsord SUP-wetgeving in de horeca: wat je moet weten en doen

Als horecaondernemer wil je natuurlijk graag bij de tijd blijven. De Single-Use Plastics (SUP)-wetgeving, inmiddels van kracht, zorgt ervoor dat we met z'n allen wat slimmer en duurzamer omgaan met wegwerpplastic. Nu al geldt: plastic wegwerpbekers en verpakkingen zijn verboden bij consumptie ter plaatse. En let op: vanaf 2025 wordt er strenger gecontroleerd.

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.Gesponsord
Gesponsord
Vlees

Gesponsord Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

Chef-kok Ton van Houwelingen: ‘De producten van Debic zijn zo gemaakt dat je er je eigen draai aan kunt blijven geven.’Gesponsord
Gesponsord
Chef-kok

Gesponsord De nieuwe Debic Cheesecake 'van taart tot in een glaasje'

The Local Club is een van de nieuwe hotspots in de Nederlandse horeca. Mede-eigenaar/chef-kok Ton van Houwelingen gebruikt zo veel mogelijk lokale producten en biedt een gevarieerde kaart voor elk moment en elke klant. In de keuken werkt hij met veel producten van Debic.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’Gesponsord
Gesponsord
Boekings- en reserveringssystemen

Gesponsord Meer dan eten: restaurants bouwen aan lifestylemerken

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.