Brouwerij Het Nest zet kaarten op Nederlandse horeca

Brouwerij Het Nest zet kaarten op Nederlandse horeca

De Belgische bierbrouwerij Het Nest presenteert zich voor het tweede jaar op rij aan de Nederlandse horeca. De Belgische brouwerij heeft sinds twee jaar geïnvesteerd in een fustenlijn en brengt haar gamma speciaalbieren nu de grens over.

In 2009 zag Brouwerij Het Nest het licht in Turnhout, vertelt Guy Verbunt namens de brouwerij op de Horecava.

'Tot 2018 leverden we met name aan de slijterijen in Nederland. Maar sinds die tijd hebben we geïnvesteerd in een fustenlijn en daarom presenteren we onze bieren nu aan de Nederlandse horeca.' Die bieren bestaan uit een vaste lijn van acht bieren. En daarnaast een reeks eenmalige bieren.

Klassiek en speelkaarten

Het eerste bier dat Het Nest zo'n elf jaar terug lanceerde was de SchuppenBoer. Alle bieren sindsdien hebben de link met het kaartspel. Geen toeval, legt Verbunt uit. 'Cartamundi is een bedrijf dat de grootste is op het gebied van speelkaarten. Hun hoofdkantoor staat in Turnhout.'

De SchuppenBoer was de eerste introductie, een tripel. Typerend voor de Belgische markt, aldus Verbunt. 'Wij houden toch van onze klassiekers zoals een tripel. Maar dankzij de reeks eenmalige brouwsels kunnen we ook vatgerijpte sours en dergelijke uitbrengen.'