Het is een jaarlijkse strijd, de zogenoemde World Burger Tour. Deze ronde deden er 150 cafés mee die allemaal met eigen teamleden een regionaal geïnspireerde burger fabriceerden. Doel is vervolgens om zoveel mogelijk burgers te verkopen. Het café die dat voor elkaar krijgt, mag zich tot winnaar kronen. Dit jaar kwam die dus uit Pittsburgh.
Om de overwinning binnen te halen, zijn er wereldwijd maar liefst meer dan 105.000 Pittsburgh Burgers verkocht: een echte publieksfavoriet, schrijft het Hard Rock Café dat de liefde voor hamburgers nog onverminderd groot is: ‘Hoewel men wereldwijd steeds bewuster bezig lijkt te zijn met gezonde voeding en leefstijl, constateren meerdere trendwatchers dat er ook behoefte blijft aan reusachtige snacks zo nu en dan, zowel zoet als hartig.’
Geheime saus
Een bescheiden broodje, kan de winnaar van dit jaar onmogelijk genoemd worden. De Pittsburgh burger is namelijk gemaakt van twee smash burgers, augurken, kaassaus, frietjes, bacon jam, gerookt spek, Amerikaanse kaas én de geheime legendarische saus.
De Pittsburgh Burger wordt gedurende de gehele maand september wereldwijd geserveerd en bestel je bij Hard Rock Café Amsterdam voor 21.95 euro. Of scoor je nu de burger én de het klassieke merchandise t-shirt voor 34.95 euro.