GaultMillau 2020 POP of the Year: Simonis aan de Scheveningse haven

GaultMillau 2020 POP of the Year: Simonis aan de Scheveningse haven

GaultMillau presenteert dit jaar een nieuwe categorie onder de naam 'POP'. Simonis aan de haven mag zich als eerste horecazaak de GaultMillau POP of the Year 2020 noemen.

Dit jaar presenteert GaultMillau ruim 180 nieuwe adressen wat het totaal dit jaar op meer dan 800 restaurants brengt. Gault&Millau legt zich echter niet alleen toe op high end gastronomie. 'Vanaf dit jaar presenteren wij een nieuwe categorie onder de naam 'POP'. Pop staat voor een selectie van toegankelijke en trendy adressen waar het concept en de beleving centraal staan. Vaak ligt de focus hierbij op één topproduct of bereiding. De voorlopers in deze categorie zijn de gourmet hamburgerzaken maar tegenwoordig hebben we culinaire specialisten in categorieën als Avocado, Hummus, Pizza, Ceviche en bijvoorbeeld Barbecue.' Met POP presenteert Gault&Millau dit jaar een selectie met 100 laagdrempelige adressen in de Randstad die een culinaire aanbeveling verdienen.

POP of the year
Simonis aan de Scheveningse haven

Simonis is reeds 4 generaties een familiebedrijf met liefde en passie voor vis. Wat ooit begon als een palingrokerij, groeide uit tot meerdere visspeciaalzaken. Het concept is nochtans vanzelfsprekend. Vis moet betaalbaar, snel te maken en lekker zijn. De redactie van GaultMillau over Simonis: 'De combinatie met het snel inspelen op trends en ontwikkelingen in de viswereld maken dat Simonis aan de haven van Scheveningen – zonder het te weten – de ware essentie van de POP-selectie vertegenwoordigt. Spartel verse vis en ander lekkers uit de zee wordt klaargemaakt als ultiem comfort food of gepresenteerd als feestelijke bereiding. Vele gasten zijn dan ook onvoorwaardelijk fan van deze immer drukke maar onweerstaanbare plek aan de Scheveningse visafslag. Simonis aan de haven is daarom de POP of the Year 2020.'


Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.