Debuut heeft de ambitie om te groeien en heeft meerdere overnames in de planning. MaMa Kelly heeft vestigingen in Den Haag en Amsterdam. Het bestaande concept, de identiteit en het medewerkersbestand van MaMa Kelly blijft behouden. Founder en eigenaar van MaMa Kelly, Rein Rambaldo, gaat zich meer focussen op zijn snel groeiend activiteiten met De Horeca Fabriek.
Verdere uitrol MaMa Kelly
MaMa Kelly Amsterdam wordt voor eind 2019 geïntegreerd binnen Debuut. In die komende tijd ontwikkelt Debuut in samenwerking met Rein Rambaldo een plan voor de verdere uitrol van MaMa Kelly in Nederland. De komende maanden is er dus werk aan de winkel voor Debuut Horeca. Zij voert op het moment vergaande gesprekken met partijen voor de overname van een aantal locaties met het oog op verdere expansie. 'Het MaMa Kelly concept is een uitstekende aanvulling op het bestaande aanbod in de horecaportefeuille van Debuut Horeca en past uitstekend in de groeistrategie. Ons doel is en blijft verrassende concepten op bijzondere locaties door heel Nederland te openen. Elk bezoek zorgt voor een unieke ervaring. De sfeer en ambiance van MaMa Kelly gaan een absolute bijdrage leveren aan ons doel', aldus directielid Fred Bus.
Over Debuut Horeca
Debuut Horeca is een organisatie die hoogkwalitatieve, onderscheidende horeca beheert en ontwikkelt in Nederland. Met nu nog 34 locaties, 17 formules, 3 miljoen gasten en een verwachte omzet in 2019 van 65 miljoen euro is Debuut Horeca een belangrijke speler in de horecawereld.
De verrassende horecaconcepten van Debuut bevinden zich op bijzondere locaties door heel Nederland en vele zijn ware begrippen waaronder Popocatepetl The Mexican, De Vooruitgang, Breakaway, STAN&CO en Belgian Beer Café Olivier en Beers & Barrels. Debuut Horeca heeft als doel om toonaangevend te zijn in gastvrijheid door veelzijdige en spraakmakende horecaconcepten neer te zetten.
Debuut overgenomen
In 2018 nam investeerder Waterland Debuut Horeca over. Directeur Mike Simons zei hierover in een eerder interview met Misset Horeca: ‘Voorheen deden we alles uit eigen middelen, maar met Waterland is die beperking er niet. Dat geeft ons de kans om onze groeiambitie aanzienlijk te versnellen.’ Concept eigenaar Fred Bus vult daarop aan: ‘Waterland wil dat we bedrijven overnemen die bij ons passen, waardoor we wel onze identiteit en DNA bewaren. Het overnemen zelf is voor ons ook niet de uitdaging, maar wel dat een nieuwe horecazaak onderdeel wordt van de familie. Daar zetten we ook echt op in. Ons doel is en blijft verrassende concepten op bijzondere locaties door heel Nederland te openen.’ De eerste overname in de samenwerking tussen Waterland en Debuut, was die van Beers & Barrels, drie bar-restaurants, waarvan twee in Utrecht en één in Breda, met een hoofdrol voor bier.
Concepten
‘Waar Debuut sterk in is, is het realiseren van concepten met een lange houdbaarheidsdatum. De basis van een concept moet tijdloos zijn’, legt Bus uit. ‘We bouwen huiskamers waar af en toe een andere stoel in komt. Maar het grootste belang is dat de gast zich er thuis voelt.’