- Terras Top 100 onthult: waar horeca scoort en waar het misgaat
- Wees op tijd klaar: Niels Mulder waarschuwt voor (te) late personeelswerving
- 371 terrassen onder de loep: hier laten ondernemers het liggen
Bolenius Rembrandtpark gaat deze maand officieel open voor gasten. Misset Horeca nam vast een kijkje in de zaak, waar Luc Kusters en zijn team een meer dynamische vorm van fine dining gaan introduceren.
Luca Carli (26) opende samen met zijn maatje Stuart Kepser (27) het in het oog springende restaurant Reverie in Veldhoven. De chef staat al jong op eigen benen, maar heeft inmiddels ook behoorlijk wat kilometers op de teller. Een gesprek met de twintiger, over de weg naar zijn eigen restaurant.
Starfeed is de naam van een nieuwe tool die horecaondernemers helpt in de strijd tegen de vaak giftige reviewcultuur op internet.
Recent zijn enkele (horeca)ondernemers gewezen op de plicht om lekkage van airco-installaties direct bij het bevoegd gezag van de overheid te melden.
Het woord 'duurzaamheid' is in de loop der jaren flink sleets geworden. Bedrijven, overheden en organisaties gebruiken het te pas en te onpas om een groen imago uit te stralen.
Aan het einde van Nederlands' langste kroegstraat Stratumseind in Eindhoven, bevindt zich sinds anderhalf jaar restaurant Nev. Chef Nilay Taşkıntuna kookt er gewaagde, moderne Turkse gerechten. En zo komen oude en nieuwe horeca samen.
Nu de zonovergoten dagen zich aaneenrijgen, is al duidelijk welke drankjes op het terras draaien als een tierelier.
Rafael Larue van Livit Design, de grootste 'f&b conceptenbouwer ter wereld' was in Nederland om f&b-professionals mee te nemen in de wereldwijde trends in eten en drinken.
In deze Misset Horeca veel aandacht voor de praktische en realistische kant van duurzaamheid. Joris Bijdendijk vertelt over duurzame stappen in zijn keuken, is er aandacht voor het tegengaan van voedselverspilling, biodiversiteit en de uitdaging van het overstappen van gas naar elektriciteit. Ook inspirerende verhalen over restaurant Nevel, Bar Nola, Tr3s Tapasbar en Flora Filmhuis.
Welke geluidsnormen gelden er op het horecaterras? En wanneer wordt het stemgeluid van gasten wél meegerekend in het toegestane geluidsniveau, en wanneer niet?
Wat zijn de grootste betaalergernissen en betaalvoorkeuren op het terras in de horeca?
Nu de zonovergoten dagen zich aaneenrijgen, is al duidelijk welke drankjes op het terras draaien als een tierelier.
Live muziek in je horecazaak kan zorgen voor extra omzet, naamsbekendheid en gezelligheid. Maar los van de gage voor de artiesten, moet er ook verplicht geld worden afgedragen aan rechtenbeheerder BumaStemra. Hoe zit het precies?
Afgelopen winter introduceerde Chocomel (FrieslandCampina) hun nieuwe horeca-concept, Chocomel voor Professionals. Nu geeft de fabrikant er een zomerse draai aan, speciaal gericht op het terrasseizoen: Chocomel Summer Specials. Dominic Bennis, F&B en Retail Manager van Avonturenpark Hellendoorn, gelooft in de verrassende koude Chocomel-recepten en gaat er deze zomer mee werken.
De horecasector staat voor ongekende uitdagingen. Personeelstekorten zijn aan de orde van de dag, wat leidt tot verhoogde werkdruk en belemmerde groei. Wachten op betere tijden is geen optie en proactief handelen is essentieel.
Slimmer werken in de keuken betekent minder verspilling, lagere kosten en een hoger rendement. Toch laten veel ondernemers kansen liggen op het gebied van apparatuur, personeelsbeheer en inkoop. Hoe zorg je ervoor dat jouw keuken efficiënter draait én klaar is voor de toekomst?
Horeca draait om gastvrijheid, maar ondernemers lopen dagelijks risico's die grote financiële gevolgen kunnen hebben. Een ongeluk zit in een klein hoekje: een gladde vloer, een verkeerd aangegeven allergie-informatie of een keukenbrand.
Duurzaamheid is al jaren verweven in de bedrijfsvoering van Papendal getuige het Gouden Green Key keurmerk. Met de Papendal moestuin is er een ecosysteem ontstaan dat bijdraagt aan het toekomstige voedingsbeleid, korte ketens met lokale en regionale inkoop, en een grotere zelfvoorzienendheid. Brassica koolzaadolie past helemaal in deze visie en daarom kiezen de chefs bewust voor dit gezonde product uit eigen regio.
De horeca verandert in hoog tempo. De gemaksgeneraties - Millennials en Generatie Z - groeien uit tot de grootste groep volwassen consumenten (53%). Ze gaan graag uit eten, maar worden steeds prijsbewuster en kritischer. Wil jij succesvol blijven? Dan is het slim om in te spelen op de vier belangrijkste consumententrends die invloed hebben op jouw onderneming.