Ter gelegenheid van dit historische moment reikte locoburgemeester Hester van Buren donderdag de Amsterdamse Jubileumpenning uit aan CEO Huub van Doorne. Ook werd de compleet vernieuwde Bols Cocktail Experience feestelijk heropend. In deze interactieve belevenis leren bezoekers alles over de kunst van het cocktailmaken en de rijke historie van 's werelds eerste cocktailmerk.
Rijke historie
De geschiedenis van Lucas Bols begint in 1575, toen de familie Bols distilleerderij 't Lootsje oprichtte in het hart van Amsterdam. Sindsdien groeide het bedrijf uit tot een wereldspeler op het gebied van cocktails en gedistilleerde dranken.
Vandaag de dag is het bedrijf actief in meer dan 110 landen met een portfolio van ruim 20 cocktailmerken. Onder meer met de populaire Pornstar Martini met Passoã, de iconische Hot Shot van Galliano en de Blue Martini met de gloednieuwe Bols Blue 1575 likeur, inspireert bartenders en cocktailliefhebbers wereldwijd.
Cocktail Experience
‘450 jaar Lucas Bols is een mijlpaal om trots op te zijn. We eren ons rijke erfgoed, maar kijken vooral vooruit. Met de vernieuwde Bols Cocktail Experience maken we het bereiden van cocktails toegankelijk voor iedereen, en blijven we wereldwijd bartenders en liefhebbers inspireren. Dat we daarbij ook de Jubileumpenning van de Gemeente Amsterdam hebben ontvangen, maakt dit jubileum extra bijzonder’, aldus CEO Huub van Doorne.
Gelegen aan het Museumplein in Amsterdam en al bezocht door meer dan 700.000 gasten, is de Bols Cocktail Experience volledig vernieuwd. Bezoekers maken een interactieve reis door de geschiedenis, techniek en magie van cocktails. In de nieuwe Cocktail Experience Room leren bezoekers in zes interactieve stappen zelf een perfecte cocktail shaken - of dagen ze hun vrienden uit voor een shaking battle.