Hoe herken je een Michelin-inspecteur en wat beoordeelt die?

Hoe herken je een Michelin-inspecteur en wat beoordeelt die?

De aanwezigheid van een inspecteur zorgt meestal voor spanning in een restaurant. Maar hoe ontdekten chefs dat ze een Michelin-inspecteur in hun restaurant hadden zitten? Ook vroegen we Michelin waar ze precies op letten bij een beoordeling.

Nieuw luxury lifestyle hotel De Plesman opent in Den Haag

Nieuw luxury lifestyle hotel De Plesman opent in Den Haag

De Plesman, een luxe lifestyle hotel in het iconische voormalige KLM-hoofdkantoor in Den Haag, opent in het voorjaar van 2025. Dit monumentale pand, ontworpen in 1939 door architect Dirk Roosenburg, krijgt hiermee een nieuw leven, geïnspireerd door de pioniersgeest van KLM-oprichter Albert Plesman.

De Burger Business formule groeit snel: 'Al vijf nieuwe locaties dit jaar'

De Burger Business formule groeit snel: 'Al vijf nieuwe locaties dit jaar'

Op steeds meer plekken geniet men inmiddels van de burgers van Burger Business. De franchiseformule opende dit jaar al vijf nieuwe locaties. Dat smaakt naar meer en daarom is de formule op zoek naar nieuwe franchisenemers die trek hebben in een eigen business.

Khalid Oubaha

Alles of niets in ultieme reddingspoging van horeca-imperium Khalid Oubaha

Grote kans dat het horeca-imperium van Khalid Oubaha blijft bestaan. Althans, als de schuldeisers het advies van bewindvoerder Tian Herstel overnemen. Die stelt namelijk dat accepteren van uitstel van betaling beter is dan de boel failliet laten gaan. 'In dat laatste geval valt er namelijk niets te verdelen.'

Bib Gourmands deze maand al bekend; vind hier ook de lijst met alle 69 Michelin nieuwkomers

Bib Gourmands deze maand al bekend; vind hier ook de lijst met alle 69 Michelin nieuwkomers

Michelin maakt de nieuwe restaurants die een Bib Gourmand krijgen op maandag 30 september bekend. Dat is een week voordat de sterrenceremonie plaatsvindt in Maastricht. Hieronder vind je ook het overzicht per provincie van de 69 nieuwkomers in de Michelingids.

Valk Exclusief groep over AI-klantenservice: 'klanten nauwkeuriger bedienen'

Valk Exclusief groep over AI-klantenservice: 'klanten nauwkeuriger bedienen'

Een geautomatiseerde klantenservice die 24 uur per dag en zeven dagen per week gasten te woord staat. En dan óók nog 80 procent van de klantgesprekken in slechts 2 minuten beantwoordt. Dankzij AI is dat nu realiteit bij de Valk Exclusief groep.

Meer over Ondernemen

Misset Horeca nr. 8-9 is uit!

Horecaondernemers passen hun zaak geregeld aan. Het concept, interieur of de keuken moet gewijzigd worden omdat de markt daarom vraagt. In deze editie vertellen ondernemers hoe ze hun bedrijf transformeerden. Van fine dining restaurant naar pannenkoekformule, van restaurant naar restobar, van seizoenbedrijf tot jaarrond exploitatie of van feestcafé naar grand café.

De voordelen van Misset Horeca

Praktische handvatten

Van prijsbepaling tot interieurideeën - wij bieden concrete tips voor de aantrekkelijkste zaak.

Antwoord op ondernemersvragen

Alles over vraagstukken als personeel, regelgeving, vergunningen en financiën.

Laat je inspireren

Horeca-ondernemers aan het woord en aansprekende voorbeelden uit de top van de branche.
  1. 09:49
  2. 09:44
  3. 08:27
  4. 07:30
  5. 19 sep.
  6. 19 sep.
  7. 19 sep.
  8. 19 sep.
  9. 19 sep.
  10. 18 sep.
  1. 18 sep.
  2. 18 sep.
  3. 19 sep.
  4. 17 sep.
  5. 17 sep.
  6. 17 sep.
  7. 17 sep.
  8. 17 sep.
  9. 18 sep.
  10. 18 sep.