De Derde Linden in Amstelveen heeft haar oorsprong in de retail en is de eerste franchisepartner voor Freshly Chopped, de formule die haar oorsprong heeft in Ierland en draait om sla en salades, verse groenten, dressings en toppings die worden geserveerd in een bowl, als sandwich of in een wrap.
Leiden, Rotterdam en Amsterdam
Hans Wingender haalde het naar Nederland en heeft ook de rechten voor België, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Denemarken. In 2022 was de primeur voor Leiden. Later dat jaar opende een vestiging in de Rotterdamse Markthal en begin dit jaar volgde Amsterdam.
Retail en catering
Laatstgenoemde locatie komt per 1 juli in handen van Rens van der Linden, eigenaar van De Derde Linden. Hij gaat daar starten met de productie van salades en wraps voor in de retail en zet in op het uitbreiden van de businesscatering.
Randstad
Daarnaast gaat de onderneming als franchisepartner zorgdragen voor snelle(re) groei van de formule: binnen 5 jaar moeten 30 Freshly Chopped-vestigingen openen in de Randstad. Er zijn afrondende gesprekken gaande voor de huur van enkele mooie locaties.
Merk relevanter maken
‘Rens is een gepassioneerd ondernemer en beschikt over kennis van de markt van eten en drinken’, zegt Wingender. ‘Door de samenwerking met De Derde Linden maken we het merk nog relevanter voor de Nederlandse markt en Freshly Chopped bereikbaar voor iedereen.’
Wingender laat weten actief op zoek te zijn naar locaties die tussen de 80 en 100 vierkante meters tellen. ‘In de grote steden, waar werken, wonen en winkelen bij elkaar komen.’
Next level fastfood
In een uitgebreid interview in en op Misset Horeca noemde de masterfranchiser Freshly Chopped ‘next level fastfood’. ‘Wij voegen geen e-nummers toe en serveren om die reden alleen dranken, smoothies en vruchtensappen, en geen frisdranken. Bovendien zijn onze bowls gemaakt van rietsuiker, dus volledig plantaardig.’
Eerlijk, heerlijk en duurzaam
De wereld is veranderd, zo vertelde hij. ‘Na een dag hard werken, willen mensen thuis niet meer koken maar snel en gemakkelijk een maaltijd kunnen krijgen. Daarbij denkt de consument in uitersten. Ons product is eerlijk en heerlijk, en duurzaam. Consumenten willen in toenemende mate weten waar hun eten vandaan komt.’