Ruby is een premium urban lifestyle-merk voor moderne reizigers in populaire stedelijke bestemmingen en biedt hoteleigenaren efficiënt design en een aantrekkelijk, flexibel concept waarvan IHG verwacht dat het snel wereldwijd zal uitbreiden.
Het merk Ruby werd opgericht in 2013 en heeft momenteel 20 hotels (3.483 kamers) in grote steden in Europa en nog eens 10 hotels (2.235 kamers) in ontwikkeling. Er zijn negen hotels in Duitsland (Keulen, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München en Stuttgart), drie in het Verenigd Koninkrijk in Londen, drie in Oostenrijk (Wenen), twee in Zwitserland (Genève en Zürich) en één in Italië, Ierland en Nederland (Ruby Emma in Amsterdam).
De hotels in ontwikkeling zullen in de komende drie jaar worden geopend in meer Europese steden, waaronder Edinburgh, Marseille, Rome en Stockholm.
Ruby hotels bieden een stijlvolle maar ontspannen charme, met een combinatie van soulvol design en authentieke verhalen die geworteld zijn in de steden waar ze zich bevinden. De 'Lean Luxury'-aanpak van het merk omvat kenmerkende accenten, variërend van een geweldig bed en douche in de kamers die zijn gecreëerd met herstel en ontspanning in het achterhoofd, tot unieke cocktails in 24/7 bars, die allemaal samenkomen om gasten voor de juiste prijs te verbinden met populaire steden.
Ruby is al een gevestigde naam in Europa en is het 20e merk van IHG. Het merk heeft in de afgelopen vijf jaar een jaarlijkse groei (CAGR) van 26% gerealiseerd. De verkoper van het merk verwacht zijn portefeuille van Ruby hotels aanzienlijk verder te laten groeien en IHG verwacht het merk samen met andere hoteleigenaren in Europa en wereldwijd te laten groeien en tegen het einde van het jaar klaar te zijn voor ontwikkeling in de Verenigde Staten.
Groei mircosegment
IHG verwacht dat het stedelijke microsegment een sterke vraag zal blijven ondervinden van reizigers van over de hele wereld en dat dit op zijn beurt het aanbod van kamers in een hoger tempo zal laten groeien dan de wereldwijde hotelindustrie. IHG streeft naar een groei van het merk Ruby naar meer dan 120 hotels in de komende 10 jaar en een versnelling naar meer dan 250 over 20 jaar bij eigenaren wereldwijd.
Michael Struck, oprichter en ceo van The Ruby Group: 'We hebben IHG zorgvuldig geselecteerd als de juiste partner om het merk Ruby en onze internationale expansie naar het volgende niveau te brengen. IHG's distributiekracht, het feit dat Ruby een perfecte aanvulling is op IHG's portfolio en haar bewezen staat van dienst in het succesvol behouden van identiteit en cultuur bij het integreren van merken geeft ons veel vertrouwen als we samen aan dit volgende hoofdstuk beginnen.'