Baker & Moore viert 10-jarig bestaan en kijkt vooruit naar landelijke expansie

Baker & Moore viert 10-jarig bestaan en kijkt vooruit naar landelijke expansie

Tien jaar geleden opende Baker & Moore haar deuren aan de Rotterdamse Westblaak.

Baker & Moore is de ondernemersdroom van Paul Bakker die uitgroeide tot een iconisch horecaconcept en een vaste waarde in de Rotterdamse ontbijt- en lunchscene. Nu, een decennium later, lonkt een nieuw avontuur: landelijke uitbreiding.

Een droom die werkelijkheid werd

Toen Bakker op 23 februari 2015 voor het eerst de deuren opende, had hij knikkende knieën. 'Ik zie mezelf nog staan in dat grote, lege pand, vol spanning en verwachtingen. Onze crowdfundingcampagne was een groot succes, maar de realisatie van Baker & Moore was een sprong in het diepe.' Samen met zijn toenmalige partner Eline en een enthousiast jong team, vol doorzettingsvermogen en passie, wist hij de zaak op te bouwen tot een bloeiend bedrijf.

De afgelopen tien jaar waren een rollercoaster: van de spannende eerste jaren waarin de zaak nét genoeg opleverde om rond te komen, tot de groeifase waarin het bedrijf een begrip werd. Het trotseerde de pandemie, bleef vernieuwen en vond steeds opnieuw manieren om kwaliteit en beleving centraal te zetten.

'Baker & Moore is altijd mijn rots in de branding geweest – een stabiele basis, mijn creatieve uitlaatklep én mijn grootste bron van ondernemerslust,' aldus Paul. 'Wat ooit begon als een droom, is nu een goedlopend, volwassen bedrijf dat ruimte biedt voor nieuwe frisse plannen.'

Baker & Moore

Vandaag de dag is de zaak niet meer weg te denken uit Rotterdam. Gasten komen van heinde en verre voor de All day Breakfast & Lunch, de Healthy Vegan High Tea en de focus op duurzaamheid en kwaliteit.

Met het tienjarig jubileum op maandag 24 februari 2025 viert Baker & Moore niet alleen haar verleden, maar kijkt het vooral naar de toekomst. De komende tien jaar wil Paul Bakker zijn droom waarmaken: Baker & Moore in elke grote stad van Nederland. 

'Het idee om tientallen vestigingen te openen, heb ik eerder losgelaten, omdat ik geloof in gecontroleerde, bewuste groei. Maar nu weet ik: Baker & Moore hoort in meerdere steden thuis. "Dit concept verdient het om landelijk door te breken.'

Blik op de toekomst

Om het 10-jarig bestaan te vieren, organiseert Bakker de hele maand februari feestelijke acties, waaronder giveaways, winacties en natuurlijk – zoals een jarige betaamt – gratis gebak voor de gasten op 24 februari aanstaande. 'We willen dit moment vieren met de mensen die ons al die jaren gesteund hebben,' zegt Paul.

Bekijk deze collectie

Conceptontwikkeling

Bij het starten, restylen of renoveren van een horecabedrijf heb je vaak wel een idee hoe het uiteindelijk moet worden. Maar hoe begin je? Hoe ontwikkel je een succesvol concept en waar moet je op letten bij de inrichting? In deze collectie tips en inspiratie voor ondernemers. Ook delen horecaondernemers hun ervaringen.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.