Redefine Meat bij Holland Casino: 'We voeden elkaar op het gebied van innovatie'

Redefine Meat bij Holland Casino: 'We voeden elkaar op het gebied van innovatie'

'Is dit vlees plantaardig of dierlijk?' is binnenkort een normale vraag. New-Meatâ„¢ van Redefine Meatâ„¢ staat op het menu van Holland Casino. Mensen die het proeven vinden het niet of nauwelijks van dierlijk vlees te onderscheiden. Tjeerd de Vries, Corporate Manager Food & Beverage vertelt over innovatie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en het inspireren van gasten.

‘Het casino is voor iedereen vanaf 18 jaar, er komen hier allerlei soorten mensen. Als je ze goed wilt bedienen is het belangrijk dat er iets te kiezen valt’, vertelt DeVries. ‘Voorheen hadden we in de verschillende vestigingen een one size fits all- restaurant. Van saté tot kreeft en tournedos: je kon het in alle restaurants in elke vestiging krijgen. Sinds een jaar maken we gebruik van productdifferentiatie en gastsegmentatie. We werken nu met vijf verschillende foodconcepten, ieder toegespitst op een specifieke doelgroep.'

Aan smaak voldoen

Zo is er The Sportsbar Burgers & Beer waar je races en wedstrijden kunt kijken terwijl je – in je eentje of met anderen – geniet van een burger met bijpassend biertje. In LX Fine Dining & Champagne staan er meer exclusieve gerechten op de kaart. Soms worden die deels aan tafel bereid om helemaal aan de smaak van de gast te voldoen.

The Sportsbar Burgers & Beer, Holland Casino Venlo.
The Sportsbar Burgers & Beer, Holland Casino Venlo.

Vuurtje aangewakkerd

Ieder foodconcept heeft een eigen sfeer die tot in de puntjes is uitgewerkt. ‘Afhankelijk van onder meer de grootte van het casino en de infrastructuur heeft een locatie één, twee of drie foodconcepten. Het werkt goed,’ vertelt De Vries. ‘We kunnen meer verdiepen. Collega’s vinden het weleens spannend want ze moeten specifieke dingen weten over de concepten, maar het wakkert wel een intrinsiek vuurtje aan.’

Innovatief vlees

Hanos is de toeleverancier van Holland Casino . ‘We voeden elkaar op het gebied van innovatie; hebben het met elkaar over wat er gaande is,’ aldus De Vries. Zo past ook New-Meat van Redefine Meat in de visie van beide bedrijven waarin duurzaamheid een grote rol speelt. ‘We vinden de techniek interessant, de structuur is beter dan andere merken plantaardig vlees, en de smaak is heel goed.’ Met Corporate Chef-kok Piet-Hein Vencken is besloten Redefine Meat op de kaart te zetten en te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. ‘Tot nu toe zijn de reacties positief.’

The Global Kitchen, Holland Casino Utrecht.
The Global Kitchen, Holland Casino Utrecht.

Verantwoord antwoord op behoefte

De Vries is van mening dat een goed en onderscheidend horeca-aanbod een verrassend en verantwoord antwoord geeft op de behoefte van de gast. ‘We willen vooroplopen in de markt. We willen gasten inspireren tijdens hun avondje uit.’

Ongeveer 45% van de horeca-omzet komt bij Holland Casino van koffie, thee en fris. Ze stimuleren het drinken van kwalitatief hoogwaardige 0.0-bieren en alcoholvrije cocktails, omdat spelen en te veel alcohol geen goede combinatie is. Ook de keuze van Holland Casino voor Redefine Meat is allesbehalve roekeloos. Het nieuwe vlees is immers beter voor dier en milieu. Bedacht als duurzame oplossing in de huidige vraagstukken rondom klimaat en voedselvoorziening. En spannend? Als het aan Holland Casino ligt is het over een tijdje de normaalste zaak van de wereld.

Dit artikel is gesponsord door Redefine Meat.

Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk: ‘Wat begon als startupbedrijf in 1994 is vandaag een begrip in heel Nederland.’

Payrollpioniers: hoe Kolibrie de horeca al dertig jaar ontzorgt

De meest innovatieve spelers in de payroll- en HRM sector viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en kijkt terug op de unieke geschiedenis die Kolibrie heeft opgebouwd. Een perfect moment voor een terugblik op hoe Kolibrie uitgroeide tot dé payroll- en salarisadministratiepartner voor horecabedrijven in Nederland. Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk vertellen over de eerste stappen van Kolibrie en hun visie voor de toekomst.

Tarek Cherkawi, oprichter Johnny’s Burger: ‘Echt knapperige friet is essentieel voor ons hamburgertotaalconcept.’

Kwaliteit, snelheid en knapperigheid: het recept voor Johnny's Burger succes

Hamburgers en friet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In combinatie met bezorging is dit echter een uitdaging. In eerste instantie koos Johnny's Burger daarom voor aardappelpartjes. 'Dat werkte goed', vertelt founder Tarek Cherkawi, 'maar toen Lamb Weston met de REALLY Crunchy Fries kwam, zijn we toch overgestapt. Hamburgers en friet zijn gewoon de ideale en meest logische combinatie, en omdat de frietjes écht knapperig blijven, is één en één twee.'

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.