‘Het casino is voor iedereen vanaf 18 jaar, er komen hier allerlei soorten mensen. Als je ze goed wilt bedienen is het belangrijk dat er iets te kiezen valt’, vertelt DeVries. ‘Voorheen hadden we in de verschillende vestigingen een one size fits all- restaurant. Van saté tot kreeft en tournedos: je kon het in alle restaurants in elke vestiging krijgen. Sinds een jaar maken we gebruik van productdifferentiatie en gastsegmentatie. We werken nu met vijf verschillende foodconcepten, ieder toegespitst op een specifieke doelgroep.'
Aan smaak voldoen
Zo is er The Sportsbar Burgers & Beer waar je races en wedstrijden kunt kijken terwijl je – in je eentje of met anderen – geniet van een burger met bijpassend biertje. In LX Fine Dining & Champagne staan er meer exclusieve gerechten op de kaart. Soms worden die deels aan tafel bereid om helemaal aan de smaak van de gast te voldoen.
Vuurtje aangewakkerd
Ieder foodconcept heeft een eigen sfeer die tot in de puntjes is uitgewerkt. ‘Afhankelijk van onder meer de grootte van het casino en de infrastructuur heeft een locatie één, twee of drie foodconcepten. Het werkt goed,’ vertelt De Vries. ‘We kunnen meer verdiepen. Collega’s vinden het weleens spannend want ze moeten specifieke dingen weten over de concepten, maar het wakkert wel een intrinsiek vuurtje aan.’
Innovatief vlees
Hanos is de toeleverancier van Holland Casino . ‘We voeden elkaar op het gebied van innovatie; hebben het met elkaar over wat er gaande is,’ aldus De Vries. Zo past ook New-Meat van Redefine Meat in de visie van beide bedrijven waarin duurzaamheid een grote rol speelt. ‘We vinden de techniek interessant, de structuur is beter dan andere merken plantaardig vlees, en de smaak is heel goed.’ Met Corporate Chef-kok Piet-Hein Vencken is besloten Redefine Meat op de kaart te zetten en te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. ‘Tot nu toe zijn de reacties positief.’
Verantwoord antwoord op behoefte
De Vries is van mening dat een goed en onderscheidend horeca-aanbod een verrassend en verantwoord antwoord geeft op de behoefte van de gast. ‘We willen vooroplopen in de markt. We willen gasten inspireren tijdens hun avondje uit.’
Ongeveer 45% van de horeca-omzet komt bij Holland Casino van koffie, thee en fris. Ze stimuleren het drinken van kwalitatief hoogwaardige 0.0-bieren en alcoholvrije cocktails, omdat spelen en te veel alcohol geen goede combinatie is. Ook de keuze van Holland Casino voor Redefine Meat is allesbehalve roekeloos. Het nieuwe vlees is immers beter voor dier en milieu. Bedacht als duurzame oplossing in de huidige vraagstukken rondom klimaat en voedselvoorziening. En spannend? Als het aan Holland Casino ligt is het over een tijdje de normaalste zaak van de wereld.
Dit artikel is gesponsord door Redefine Meat.