Redefine Meat bij Holland Casino: 'We voeden elkaar op het gebied van innovatie'

Redefine Meat bij Holland Casino: 'We voeden elkaar op het gebied van innovatie'

'Is dit vlees plantaardig of dierlijk?' is binnenkort een normale vraag. New-Meat™ van Redefine Meat™ staat op het menu van Holland Casino. Mensen die het proeven vinden het niet of nauwelijks van dierlijk vlees te onderscheiden. Tjeerd de Vries, Corporate Manager Food & Beverage vertelt over innovatie, maatschappelijke verantwoordelijkheid en het inspireren van gasten.

‘Het casino is voor iedereen vanaf 18 jaar, er komen hier allerlei soorten mensen. Als je ze goed wilt bedienen is het belangrijk dat er iets te kiezen valt’, vertelt DeVries. ‘Voorheen hadden we in de verschillende vestigingen een one size fits all- restaurant. Van saté tot kreeft en tournedos: je kon het in alle restaurants in elke vestiging krijgen. Sinds een jaar maken we gebruik van productdifferentiatie en gastsegmentatie. We werken nu met vijf verschillende foodconcepten, ieder toegespitst op een specifieke doelgroep.'

Aan smaak voldoen

Zo is er The Sportsbar Burgers & Beer waar je races en wedstrijden kunt kijken terwijl je – in je eentje of met anderen – geniet van een burger met bijpassend biertje. In LX Fine Dining & Champagne staan er meer exclusieve gerechten op de kaart. Soms worden die deels aan tafel bereid om helemaal aan de smaak van de gast te voldoen.

The Sportsbar Burgers & Beer, Holland Casino Venlo.
The Sportsbar Burgers & Beer, Holland Casino Venlo.

Vuurtje aangewakkerd

Ieder foodconcept heeft een eigen sfeer die tot in de puntjes is uitgewerkt. ‘Afhankelijk van onder meer de grootte van het casino en de infrastructuur heeft een locatie één, twee of drie foodconcepten. Het werkt goed,’ vertelt De Vries. ‘We kunnen meer verdiepen. Collega’s vinden het weleens spannend want ze moeten specifieke dingen weten over de concepten, maar het wakkert wel een intrinsiek vuurtje aan.’

Innovatief vlees

Hanos is de toeleverancier van Holland Casino . ‘We voeden elkaar op het gebied van innovatie; hebben het met elkaar over wat er gaande is,’ aldus De Vries. Zo past ook New-Meat van Redefine Meat in de visie van beide bedrijven waarin duurzaamheid een grote rol speelt. ‘We vinden de techniek interessant, de structuur is beter dan andere merken plantaardig vlees, en de smaak is heel goed.’ Met Corporate Chef-kok Piet-Hein Vencken is besloten Redefine Meat op de kaart te zetten en te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. ‘Tot nu toe zijn de reacties positief.’

The Global Kitchen, Holland Casino Utrecht.
The Global Kitchen, Holland Casino Utrecht.

Verantwoord antwoord op behoefte

De Vries is van mening dat een goed en onderscheidend horeca-aanbod een verrassend en verantwoord antwoord geeft op de behoefte van de gast. ‘We willen vooroplopen in de markt. We willen gasten inspireren tijdens hun avondje uit.’

Ongeveer 45% van de horeca-omzet komt bij Holland Casino van koffie, thee en fris. Ze stimuleren het drinken van kwalitatief hoogwaardige 0.0-bieren en alcoholvrije cocktails, omdat spelen en te veel alcohol geen goede combinatie is. Ook de keuze van Holland Casino voor Redefine Meat is allesbehalve roekeloos. Het nieuwe vlees is immers beter voor dier en milieu. Bedacht als duurzame oplossing in de huidige vraagstukken rondom klimaat en voedselvoorziening. En spannend? Als het aan Holland Casino ligt is het over een tijdje de normaalste zaak van de wereld.

Dit artikel is gesponsord door Redefine Meat.

Restaurant 
Steven in 
Nijmegen wist het terras met twaalf tafels uit te breiden door ze op trappen te plaatsen.

FlexTable: omzet verhogen met een slim tafelonderstel

De horecawereld draait om aanpassingsvermogen, en dat begrijpen vader en zoon Ivo en Luc Breukers maar al te goed. Na de recente overname van FlexTable hebben zij het onderstel op cruciale punten verbeterd, waardoor het product nu optimaal functioneert. Het resultaat is een doorontwikkeld ontwerp dat de traditionele uitdagingen in de horeca tackelt.

Ahmed Baglari: ‘Ik wilde een concept bedenken dat voor mij een doorlopende marketing creëert.’

BY AMI serveert sprookjesachtige koffie met een wow-factor

Koffie is in de horeca meer dan een drankje. Het is een ervaring. Ahmed Baglari, eigenaar van restaurant BY AMI, doet er elke dag alles aan om zijn 'Fairytale' concept tot in de kleinste details door te voeren —zelfs in de koffie. Wat is zijn geheim en hoe creëert hij bij elk koffiemoment een 'wow-factor'?

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.

Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

De Blanche Dael-branderij, met een koffiecafé, koffie- en theewinkel én een koffieschool voor SCA- en barista trainingen. Liefhebbers kunnen eveneens een branderijtour boeken.

Sjiek en sjoen: Blanche Dael breidt uit met passie voor koffie

Al bijna 150 jaar staat de Zuid-Limburgse koffiebranderij Blanche Dael synoniem voor ambachtelijke kwaliteitskoffie en -thee. Met een gevarieerd aanbod en een team van gepassioneerde experts is Blanche Dael nu klaar om de ultieme koffie- en theebeleving te delen met de rest van Nederland. Commercieel Manager Jimmy Nuchelmans: 'We brengen de Maastrichtse flair - 'sjiek en sjoen' - naar de betere horecazaken, zodat zij echt het verschil kunnen maken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.