Geniet van Folie Culinaire tijdens BBB Maastricht 2022

Geniet van Folie Culinaire tijdens BBB Maastricht 2022

De komende editie van BBB Maastricht brengt weer een exclusieve, alomvattende editie van Folie Culinaire met zich mee. Op Folie Culinaire worden verschillende (non-)food producten, wijnen en services van het hogere segment gepresenteerd door exposanten vanuit heel Nederland en België. Internationale en regionale sterrenchefs zorgen voor een waardig bezoek aan Folie Culinaire.

Bij de Chef’s Table by Gault & Millau verrassen zes chefs uit de regio de bezoekers met een culinair hoogstaand driegangenmenu. Wijnvrouw van het jaar 2019, Birthe van Meegeren, serveert bij elke gang een bijpassende wijn. Er zijn nog enkele plekken beschikbaar dus reserveer snel je stoel aan de Chef’s Table by Gault & Millau op 10, 11 of 12 oktober.

Sterrenchef Guido Braeken

Dit jaar zal een nieuwe sterrenchef uit de regio op meerdere plekken op BBB Maastricht te vinden zijn. Het zal menig gastronoom niet ontgaan zijn dat Guido Braeken van restaurant Julemont (gevestigd in Château Wittem) in één klap twee Michelinsterren binnenhaalde.

Deze topprestatie heeft hij mede door zijn culinaire creativiteit, unieke gerechten, kwalitatieve producten en hechte team weten te behalen. Guido Braeken zal op maandag 10 oktober te vinden zijn bij de Chef’s table by Gault & Millau en op het Limburgs Culinair Gala bereidt hij samen met zijn team een smaakvol voorgerecht voor.

Het Limburgs Culinair Gala

Het Limburgs Culinair Gala is inmiddels een nationaal begrip. Op deze avond komt de horecatop van Nederland en Vlaanderen bij elkaar om te genieten van een diner- en netwerkavond. De chefs die dit jaar de sterren van de hemel koken zijn Guido Braeken van restaurant Julemont**, Robin van de Bunt van restaurant de Leuf*, Robert Levels van Château Neercanne en Hans van Wolde van Brut 172**. Zij staan samen met een team horecaprofessionals klaar om een vijfgangendiner te bereiden tijdens het Limburgs Culinair Gala, natuurlijk bijgestaan door een selectie aan bijpassende wijnen. Deze netwerkavond wordt feestelijk afgesloten met een dansavond vol goede muziek. Reserveer hier een plek of tafel op het Limburgs Culinair Gala.

Tijdens het Limburgs Culinair Gala wordt in samenwerking met Chapeau Magazine de award uitgereikt voor het Jong Limburgs Horeca Talent. Deze wedstrijd wordt opgesplitst in keuken en bediening en bestaat uit de rijzende jonge sterren in de Limburgse horecawereld. De wedstrijd is in het leven geroepen om de Limburgse gastronomie en de jonge talenten die er in werken een podium te bieden.

Plant-based kookdemo’s

Samen met Culinaire Saisonnier haalt BBB Maastricht een storm aan internationale (sterren)chefs binnen. In de demokeuken van Culinaire Saisonnier zijn verschillende kookdemonstraties te vinden van topchefs afkomstig uit alle hoeken van Europa. Met het oog op de samenwerking met België verwelkomt Folie Culinaire dit jaar met trots ‘The Mastercooks of Belgium’, dé ambassadeurs van het Belgisch culinair erfgoed.

Deze editie van BBB Maastricht staat in het teken van duurzaam en gezond eten en drinken”

Vanuit het hart van Frankrijk komt Christophe Hay van restaurant Fleur de Loire** iedereen verrassen met zijn inventieve, moderne en gezonde kookstijl. Deze editie van BBB Maastricht staat ook in het teken van duurzaamheid en gezond eten en drinken. Vandaar dat er ook twee volledig plant-based kookdemo’s worden gegeven door Hans van Wolde (Brut 172**) en Jean Thoma (Sjuut), onder begeleiding van Frank Fol, The Vegetable Chef (We’re Smart World).

Exclusieve wijnen en champagnes

Naast het brede gastronomische aanbod aan gerechten kunnen wijnen en champagnes uit het exclusieve segment niet ontbreken. Er zal wederom dit jaar een groot aanbod aan wijnleveranciers uit zowel België als Nederland van de partij zijn die wijnen van over de hele wereld vertegenwoordigen.

Er kan naast het proeven van wijn ook geleerd worden van alles dat zich achter de schermen in de wijnwereld afspeelt in de Wine Tasting Area.

Gezien het groeiende aanbod in wijnen van eigen bodem zullen er in de Limburgse Wijnstand elke dag verschillende Limburgse wijnboeren klaarstaan om niet alleen te vertellen over de wijnen, maar natuurlijk ook al het moois van de regio te laten proeven. Culinair en bourgonisch genieten komt allemaal samen met professioneel netwerken op Folie Culinaire tijdens BBB Maastricht 2022.

Registreer je nu gratis voor BBB Maastricht en Folie Culinaire.

Dit artikel is gesponsord door BBB Maastricht.

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Wanneer je take-away bestelt, wil je dat het eten nét zo lekker is als wanneer je er ter plekke in een restaurant je vork of tanden in zet. Best een uitdaging, weet de gemiddelde horecaondernemer die thuisbezorgt. Zeker wanneer er frietjes in het menu zitten.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.