'Voldoende personeel is belangrijk voor verdere groei'

'Voldoende personeel is belangrijk voor verdere groei'
Joey Benard, eigenaar van Proeflokaal Bregje in Rotterdam.

Proeflokaal Bregje heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Inmiddels staat de teller op 27 vestigingen. Joey Benard is eigenaar van de vestiging in Rotterdam. De afgelopen tijd heeft hij de omzet zien verdubbelen. Voor de toekomst heeft hij allerlei plannen. Zo wil hij ook lunch aanbieden en nog minimaal twee restaurants openen. Voldoende personeel is hiervoor cruciaal. Daarom is hij blij met het personeelsadvies van Please.

Proeflokaal Bregje is een groot succes. De afgelopen jaren is de franchiseformule flink gegroeid. In 2014 is de eerste vestiging gestart en afgelopen januari heeft het 27e restaurant haar deuren geopend in Amersfoort. Joey Benard is een jaar geleden met Proeflokaal Bregje in Rotterdam gestart. ‘Mijn partner runt een filiaal in Oosterhout en zo ben ik er ingerold. Starten in coronatijd was uitdagend, maar de afgelopen maanden hebben we een flinke omzetgroei kunnen realiseren.’

Wow-factor

Hij ziet veel kansen in de formule. ‘Het belangrijkste onderscheidend vermogen is echt onze prijsstelling. Deze heeft voor onze gasten echt een wow-factor. "We krijgen echt waar voor ons geld", zeggen ze dan. Daar zijn we heel trots op. We kunnen onze gasten echt een onbezorgde avond verzorgen tegen een gunstige prijs.’ De formule past echt bij Joey. ‘Ik vind het een uitdaging om veel mensen tegelijk een onvergetelijke avond te bezorgen.’

We kunnen onze gasten een onbezorgde avond bezorgen tegen een gunstige prijs”

Toekomstplannen

Voor de toekomst heeft de ondernemer allerlei plannen. ‘Ik wil onze bedrijven nog veel meer op de kaart zetten. Onder meer door feesten en partijen te verzorgen en door lunch aan te bieden.’

Lunch biedt volgens hem veel toegevoegde waarde. ‘We denken echt dat daar vraag naar is. Daarom zijn we een pilot gestart in Oosterhout. Inmiddels heeft deze voor 20 procent meer omzet gezorgd. En ook al zou het ons minder opleveren, dan biedt de lunch nog steeds een groot voordeel: we kunnen ons personeel meer uren aanbieden. Dat is heel belangrijk om onze medewerkers langer vast te houden. Daarom wil ik straks in Rotterdam ook met lunch starten.’

Maar daarmee houden zijn ambities niet op. ‘Over vijf jaar hoop ik meerdere vestigingen geopend te hebben. Minimaal twee. Ik denk dat dat zeker haalbaar is. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en ik vind het ontzettend leuk om ook van een nieuw filiaal een succes te maken.’

Over vijf jaar hoop ik meerdere vestigingen geopend te hebben. Minimaal twee.”

Een antwoord op alle juridische vraagstukken

Daarvoor is ondersteuning op het gebied van personeel heel belangrijk, weet hij. ‘Als ondernemer heb je het al druk genoeg. Daarom ben ik zo blij met de samenwerking met Please. De experts van Please hebben een antwoord op alle juridische vraagstukken op het gebied van personeel en besparen mij zo een hoop kopzorgen. En wat dacht je van het opstellen van contracten… Daar zitten zoveel haken en ogen aan. Het is fijn als een professional dit werk voor je kan doen.’

Speciale tool

Heel tevreden is hij ook over Aybler, het digitale platform van Please. ‘Deze speciale tool biedt mij een overzicht van alle personeelszaken en ik kan er heel gemakkelijk een planning in maken.’ Ook de overuren worden door Please bijgehouden.

‘Onze medewerkers weten precies waar ze aan toe zijn. Bovendien staat het geld binnen een week op hun rekening. In de Aybler app kunnen medewerkers hun arbeidscontract, declaraties, digitale loonstroken, jaaropgaves en de planning inzien én trainingen volgen. ‘Training vinden we heel belangrijk. We willen onze werknemers graag de kans geven om zich verder te ontwikkelen.

We bieden ons personeel veel kansen en durven werk uit handen te geven. Daardoor kunnen we in de toekomst nog verder groeien”

'Bij ons krijgen medewerkers echt alle kansen', besluit Joey. ‘Sommigen zijn in de keuken begonnen en doorgegroeid tot vestigingsmanager. Dat is een grote voordeel van onze formule. We durven werk uit handen te geven. Daardoor kunnen we in de toekomst nog verder groeien. Samen met onze medewerkers.’

Dit artikel is gesponsord door Please.

Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk: ‘Wat begon als startupbedrijf in 1994 is vandaag een begrip in heel Nederland.’

Payrollpioniers: hoe Kolibrie de horeca al dertig jaar ontzorgt

De meest innovatieve spelers in de payroll- en HRM sector viert dit jaar haar 30-jarig bestaan en kijkt terug op de unieke geschiedenis die Kolibrie heeft opgebouwd. Een perfect moment voor een terugblik op hoe Kolibrie uitgroeide tot dé payroll- en salarisadministratiepartner voor horecabedrijven in Nederland. Oprichtster Sonja van Doormale en CEO Jesse Zahn - van der Valk vertellen over de eerste stappen van Kolibrie en hun visie voor de toekomst.

Tarek Cherkawi, oprichter Johnny’s Burger: ‘Echt knapperige friet is essentieel voor ons hamburgertotaalconcept.’

Kwaliteit, snelheid en knapperigheid: het recept voor Johnny's Burger succes

Hamburgers en friet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. In combinatie met bezorging is dit echter een uitdaging. In eerste instantie koos Johnny's Burger daarom voor aardappelpartjes. 'Dat werkte goed', vertelt founder Tarek Cherkawi, 'maar toen Lamb Weston met de REALLY Crunchy Fries kwam, zijn we toch overgestapt. Hamburgers en friet zijn gewoon de ideale en meest logische combinatie, en omdat de frietjes écht knapperig blijven, is één en één twee.'

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.