Gesponsord

'Voldoende personeel is belangrijk voor verdere groei'

'Voldoende personeel is belangrijk voor verdere groei'
Joey Benard, eigenaar van Proeflokaal Bregje in Rotterdam.

Proeflokaal Bregje heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt. Inmiddels staat de teller op 27 vestigingen. Joey Benard is eigenaar van de vestiging in Rotterdam. De afgelopen tijd heeft hij de omzet zien verdubbelen. Voor de toekomst heeft hij allerlei plannen. Zo wil hij ook lunch aanbieden en nog minimaal twee restaurants openen. Voldoende personeel is hiervoor cruciaal. Daarom is hij blij met het personeelsadvies van Please.

Proeflokaal Bregje is een groot succes. De afgelopen jaren is de franchiseformule flink gegroeid. In 2014 is de eerste vestiging gestart en afgelopen januari heeft het 27e restaurant haar deuren geopend in Amersfoort. Joey Benard is een jaar geleden met Proeflokaal Bregje in Rotterdam gestart. ‘Mijn partner runt een filiaal in Oosterhout en zo ben ik er ingerold. Starten in coronatijd was uitdagend, maar de afgelopen maanden hebben we een flinke omzetgroei kunnen realiseren.’

Wow-factor

Hij ziet veel kansen in de formule. ‘Het belangrijkste onderscheidend vermogen is echt onze prijsstelling. Deze heeft voor onze gasten echt een wow-factor. "We krijgen echt waar voor ons geld", zeggen ze dan. Daar zijn we heel trots op. We kunnen onze gasten echt een onbezorgde avond verzorgen tegen een gunstige prijs.’ De formule past echt bij Joey. ‘Ik vind het een uitdaging om veel mensen tegelijk een onvergetelijke avond te bezorgen.’

We kunnen onze gasten een onbezorgde avond bezorgen tegen een gunstige prijs”

Toekomstplannen

Voor de toekomst heeft de ondernemer allerlei plannen. ‘Ik wil onze bedrijven nog veel meer op de kaart zetten. Onder meer door feesten en partijen te verzorgen en door lunch aan te bieden.’

Lunch biedt volgens hem veel toegevoegde waarde. ‘We denken echt dat daar vraag naar is. Daarom zijn we een pilot gestart in Oosterhout. Inmiddels heeft deze voor 20 procent meer omzet gezorgd. En ook al zou het ons minder opleveren, dan biedt de lunch nog steeds een groot voordeel: we kunnen ons personeel meer uren aanbieden. Dat is heel belangrijk om onze medewerkers langer vast te houden. Daarom wil ik straks in Rotterdam ook met lunch starten.’

Maar daarmee houden zijn ambities niet op. ‘Over vijf jaar hoop ik meerdere vestigingen geopend te hebben. Minimaal twee. Ik denk dat dat zeker haalbaar is. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en ik vind het ontzettend leuk om ook van een nieuw filiaal een succes te maken.’

Over vijf jaar hoop ik meerdere vestigingen geopend te hebben. Minimaal twee.”

Een antwoord op alle juridische vraagstukken

Daarvoor is ondersteuning op het gebied van personeel heel belangrijk, weet hij. ‘Als ondernemer heb je het al druk genoeg. Daarom ben ik zo blij met de samenwerking met Please. De experts van Please hebben een antwoord op alle juridische vraagstukken op het gebied van personeel en besparen mij zo een hoop kopzorgen. En wat dacht je van het opstellen van contracten… Daar zitten zoveel haken en ogen aan. Het is fijn als een professional dit werk voor je kan doen.’

Speciale tool

Heel tevreden is hij ook over Aybler, het digitale platform van Please. ‘Deze speciale tool biedt mij een overzicht van alle personeelszaken en ik kan er heel gemakkelijk een planning in maken.’ Ook de overuren worden door Please bijgehouden.

‘Onze medewerkers weten precies waar ze aan toe zijn. Bovendien staat het geld binnen een week op hun rekening. In de Aybler app kunnen medewerkers hun arbeidscontract, declaraties, digitale loonstroken, jaaropgaves en de planning inzien én trainingen volgen. ‘Training vinden we heel belangrijk. We willen onze werknemers graag de kans geven om zich verder te ontwikkelen.

We bieden ons personeel veel kansen en durven werk uit handen te geven. Daardoor kunnen we in de toekomst nog verder groeien”

'Bij ons krijgen medewerkers echt alle kansen', besluit Joey. ‘Sommigen zijn in de keuken begonnen en doorgegroeid tot vestigingsmanager. Dat is een grote voordeel van onze formule. We durven werk uit handen te geven. Daardoor kunnen we in de toekomst nog verder groeien. Samen met onze medewerkers.’

Dit artikel is gesponsord door Please.

Gesponsord
Gesponsord
Servies en porselein

Gesponsord SUP-wetgeving in de horeca: wat je moet weten en doen

Als horecaondernemer wil je natuurlijk graag bij de tijd blijven. De Single-Use Plastics (SUP)-wetgeving, inmiddels van kracht, zorgt ervoor dat we met z'n allen wat slimmer en duurzamer omgaan met wegwerpplastic. Nu al geldt: plastic wegwerpbekers en verpakkingen zijn verboden bij consumptie ter plaatse. En let op: vanaf 2025 wordt er strenger gecontroleerd.

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.Gesponsord
Gesponsord
Vlees

Gesponsord Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

Chef-kok Ton van Houwelingen: ‘De producten van Debic zijn zo gemaakt dat je er je eigen draai aan kunt blijven geven.’Gesponsord
Gesponsord
Chef-kok

Gesponsord De nieuwe Debic Cheesecake 'van taart tot in een glaasje'

The Local Club is een van de nieuwe hotspots in de Nederlandse horeca. Mede-eigenaar/chef-kok Ton van Houwelingen gebruikt zo veel mogelijk lokale producten en biedt een gevarieerde kaart voor elk moment en elke klant. In de keuken werkt hij met veel producten van Debic.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’Gesponsord
Gesponsord
Boekings- en reserveringssystemen

Gesponsord Meer dan eten: restaurants bouwen aan lifestylemerken

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.