Proeflokaal Bregje is een groot succes. De afgelopen jaren is de franchiseformule flink gegroeid. In 2014 is de eerste vestiging gestart en afgelopen januari heeft het 27e restaurant haar deuren geopend in Amersfoort. Joey Benard is een jaar geleden met Proeflokaal Bregje in Rotterdam gestart. ‘Mijn partner runt een filiaal in Oosterhout en zo ben ik er ingerold. Starten in coronatijd was uitdagend, maar de afgelopen maanden hebben we een flinke omzetgroei kunnen realiseren.’
Wow-factor
Hij ziet veel kansen in de formule. ‘Het belangrijkste onderscheidend vermogen is echt onze prijsstelling. Deze heeft voor onze gasten echt een wow-factor. "We krijgen echt waar voor ons geld", zeggen ze dan. Daar zijn we heel trots op. We kunnen onze gasten echt een onbezorgde avond verzorgen tegen een gunstige prijs.’ De formule past echt bij Joey. ‘Ik vind het een uitdaging om veel mensen tegelijk een onvergetelijke avond te bezorgen.’
Toekomstplannen
Voor de toekomst heeft de ondernemer allerlei plannen. ‘Ik wil onze bedrijven nog veel meer op de kaart zetten. Onder meer door feesten en partijen te verzorgen en door lunch aan te bieden.’
Lunch biedt volgens hem veel toegevoegde waarde. ‘We denken echt dat daar vraag naar is. Daarom zijn we een pilot gestart in Oosterhout. Inmiddels heeft deze voor 20 procent meer omzet gezorgd. En ook al zou het ons minder opleveren, dan biedt de lunch nog steeds een groot voordeel: we kunnen ons personeel meer uren aanbieden. Dat is heel belangrijk om onze medewerkers langer vast te houden. Daarom wil ik straks in Rotterdam ook met lunch starten.’
Maar daarmee houden zijn ambities niet op. ‘Over vijf jaar hoop ik meerdere vestigingen geopend te hebben. Minimaal twee. Ik denk dat dat zeker haalbaar is. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en ik vind het ontzettend leuk om ook van een nieuw filiaal een succes te maken.’
Een antwoord op alle juridische vraagstukken
Daarvoor is ondersteuning op het gebied van personeel heel belangrijk, weet hij. ‘Als ondernemer heb je het al druk genoeg. Daarom ben ik zo blij met de samenwerking met Please. De experts van Please hebben een antwoord op alle juridische vraagstukken op het gebied van personeel en besparen mij zo een hoop kopzorgen. En wat dacht je van het opstellen van contracten… Daar zitten zoveel haken en ogen aan. Het is fijn als een professional dit werk voor je kan doen.’
Speciale tool
Heel tevreden is hij ook over Aybler, het digitale platform van Please. ‘Deze speciale tool biedt mij een overzicht van alle personeelszaken en ik kan er heel gemakkelijk een planning in maken.’ Ook de overuren worden door Please bijgehouden.
‘Onze medewerkers weten precies waar ze aan toe zijn. Bovendien staat het geld binnen een week op hun rekening. In de Aybler app kunnen medewerkers hun arbeidscontract, declaraties, digitale loonstroken, jaaropgaves en de planning inzien én trainingen volgen. ‘Training vinden we heel belangrijk. We willen onze werknemers graag de kans geven om zich verder te ontwikkelen.
'Bij ons krijgen medewerkers echt alle kansen', besluit Joey. ‘Sommigen zijn in de keuken begonnen en doorgegroeid tot vestigingsmanager. Dat is een grote voordeel van onze formule. We durven werk uit handen te geven. Daardoor kunnen we in de toekomst nog verder groeien. Samen met onze medewerkers.’
Dit artikel is gesponsord door Please.