Hoe Ron Gastrobar flink bespaart met Procent

Hoe Ron Gastrobar flink bespaart met Procent

In deze tijd wil je besparen waar mogelijk. Inkoopplatform Procent begrijpt de branche als geen ander en is daarom in 2011 tijdens de financiële crisis gestart met als doel: opkomen voor de belangen van horecaondernemers. Inmiddels helpen ze ruim 12.000 ondernemers met het besparen op hun inkopen. Zo ook chef-kok en ondernemer Ron Blaauw.

Over het Ron Gastrobar concept

Het begon allemaal aan de Sophialaan in Amsterdam, waar Ron Blaauw in 2013 zijn eerste Ron Gastrobar opende. Een toegankelijk en ongedwongen restaurant met een waanzinnige prijs-kwaliteitverhouding. Inmiddels is het Ron Gastrobar concept uitgegroeid naar vier zaken. Elk met hun eigen identiteit, maar allemaal met het Ron Gastrobar DNA: bruisende en ongedwongen restaurants waar uit eten gaan een feestje is.

Momenteel hebben ze naast hun consultancy-activiteiten vier restaurants: Ron Gastrobar, Ron Gastrobar Oriental Downtown, Ron Gastrobar Indonesia in Ouderkerk aan de Amstel en Ron Gastrobar Indonesia in Laren. Daarnaast runnen ze het concept ‘Ron Gastrobar Streetfood’ in vier leuke Mooie Boules locaties en hebben ze de catering-tak Ron ‘Gastrobar At Home’.

Bespaar op je inkopen waar mogelijk en geef onnodig werk uit handen”

De gouden tip van Ron Blaauw

De gouden tip van een ondernemer als Ron Blaauw voel je al wel aankomen: bespaar op je inkopen waar mogelijk en geef onnodig werk uit handen. Zo werk je een stuk efficiënter. 'Wij hebben geen moment getwijfeld om ons bij Procent aan te sluiten, het is simpelweg zonde om niet mee te doen', geeft Blaauw aan. 'Het bespaart je heel veel tijd en moeite, en ze zorgen gratis voor financieel voordeel. Iets wat je als horecazaak wat ons betreft niet aan je voorbij kan laten gaan.'

Overstappen is geen probleem en gaat erg makkelijk. Iets wat Blaauw alleen maar kan bevestigen: 'De overstap ging onopgemerkt. Je kan zelf kiezen waar je op wilt besparen. We nemen voornamelijk energie en PIN/CC-transacties af, maar je kan op nog veel meer onderdelen besparen. Die keuze is aan jou! In tegenstelling tot andere leveranciers heb je veel persoonlijk contact en kan je altijd terecht met je vragen. Door het dynamische team verloopt dit erg fijn en snel.'

Zo werkt inkoopplatform Procent

Procent is een betrouwbaar en gedreven multifunctioneel inkoopplatform, dat ervoor zorgt dat al ruim 10 jaar lang duizenden horecabedrijven van de laagste tarieven en meest gunstige voorwaarden profiteren. En dat volledig kosteloos. 

Door het bundelen van het inkoopvolume van meer dan 12.000 horecaondernemers in Nederland en België, koopt Procent op verschillende onderdelen vlijmscherp in bij A-merken en premium leveranciers. Zo worden er schaalvoordelen gecreëerd. Samen krijg je nu eenmaal meer voor elkaar dan alleen, zeker als het om inkopen gaat. Better together is niet voor niets de slogan van dit bedrijf. Ze nemen als one-stop-shop voor jou het werk uit handen, waardoor jij als horecaondernemer je kan focussen op andere zaken.

Bespaar op onderdelen binnen jouw bedrijf

Of je nou een hotel, cateraar, keten of individueel restaurant bent, er is voor iedereen voordeel te behalen. Mocht je nieuwsgierig zijn naar of jij als ondernemer het goed geregeld hebt en of je niet te veel betaalt? Dan gaat Procent als volgt te werk:

  1. Ze komen persoonlijk bij je langs voor een kennismaking. De werkwijze wordt uitgelegd en samen wordt er gekeken naar de grootste kostenposten waarop bespaard kan worden. Vanuit hier maken ze een kostenanalyse.
  2. Vervolgens kijken ze naar de huidige tarieven en afspraken en maken ze hierop een besparingsanalyse. Door alles naast elkaar te leggen, verschijnt het overzicht waarop je kunt en wilt besparen. Dit kan op 7 verschillende productgroepen: betalingsverkeer, energie, koffie, afvalverwerking, verzekeringen, bypass-afspraken en QR. Het is geheel aan jou of je je aansluit voor the full package of slechts op enkele onderdelen. 
  3. Mocht je je aan willen sluiten bij het collectief dan is jedeelname volledig gratis. Jij bepaalt op ieder gewenst moment zelf van welke besparingen je gebruik wilt maken. Zo bespaar je veel geld, tijd en moeite. 

Dit artikel is gesponsord door inkoopplatform Procent Horeca.

Restaurant 
Steven in 
Nijmegen wist het terras met twaalf tafels uit te breiden door ze op trappen te plaatsen.

FlexTable: omzet verhogen met een slim tafelonderstel

De horecawereld draait om aanpassingsvermogen, en dat begrijpen vader en zoon Ivo en Luc Breukers maar al te goed. Na de recente overname van FlexTable hebben zij het onderstel op cruciale punten verbeterd, waardoor het product nu optimaal functioneert. Het resultaat is een doorontwikkeld ontwerp dat de traditionele uitdagingen in de horeca tackelt.

Ahmed Baglari: ‘Ik wilde een concept bedenken dat voor mij een doorlopende marketing creëert.’

BY AMI serveert sprookjesachtige koffie met een wow-factor

Koffie is in de horeca meer dan een drankje. Het is een ervaring. Ahmed Baglari, eigenaar van restaurant BY AMI, doet er elke dag alles aan om zijn 'Fairytale' concept tot in de kleinste details door te voeren —zelfs in de koffie. Wat is zijn geheim en hoe creëert hij bij elk koffiemoment een 'wow-factor'?

Tijdens de jubileumreis ter ere van het 20-jarig bestaan van de Chefs’ Irish Beef Club brachten 12 Nederlandse chef-koks een bezoek aan de boerderij van John Phelan in Kilkenny, Ierland.

Waarom kiezen topchefs voor Irish Grass Fed Beef?

Ierlands authentieke graslandbouw, geworteld in eeuwenoude tradities, biedt chefs de kwaliteit en smaak die zij zoeken. Op familieboerderijen wordt met toewijding en vakmanschap gezorgd voor runderen die minimaal 220 dagen per jaar groen, voedzaam gras grazen. Deze ambachtelijke benadering sluit goed aan bij de eisen van topchefs die streven naar grasgevoerd rundvlees van de hoogste kwaliteit.

De Blanche Dael-branderij, met een koffiecafé, koffie- en theewinkel én een koffieschool voor SCA- en barista trainingen. Liefhebbers kunnen eveneens een branderijtour boeken.

Sjiek en sjoen: Blanche Dael breidt uit met passie voor koffie

Al bijna 150 jaar staat de Zuid-Limburgse koffiebranderij Blanche Dael synoniem voor ambachtelijke kwaliteitskoffie en -thee. Met een gevarieerd aanbod en een team van gepassioneerde experts is Blanche Dael nu klaar om de ultieme koffie- en theebeleving te delen met de rest van Nederland. Commercieel Manager Jimmy Nuchelmans: 'We brengen de Maastrichtse flair - 'sjiek en sjoen' - naar de betere horecazaken, zodat zij echt het verschil kunnen maken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.