Ambachtelijke friet: authentiek, herkenbaar en vol van smaak

Ambachtelijke friet: authentiek, herkenbaar en vol van smaak

Friet is het meest gevraagde bijgerecht in de horeca; een uitgelezen kans om onderscheidend te zijn ten opzichte van je collega's. Goed gebakken ambachtelijke friet met een volle aardappelsmaak en gezonde eigenschappen maakt het verschil.

‘Als je ambacht hoog in het vaandel hebt staan bij je restaurant, kan ambachtelijke friet met schil eigenlijk niet ontbreken’, vindt Nico Rikhof, ondernemer van Eetkamer Op de proef in Almelo. ‘Ambachtelijke friet met schil heeft een authentieke en herkenbare uitstraling. Een gewone portie als bijgerecht op tafel maakt geen specifieke indruk, maar een frietje met schil vangt de aandacht. De gast herkent de aardappel en zal stil staan bij de herkomst van de volle aardappelsmaak. Het geeft een huisgemaakte touch en zorgt voor originaliteit op het bord.’

Friet steak Aviko
Verras met unieke smaken.

Terug naar de oorsprong

Ambachtelijke friet past perfect in het plaatje van hoe er anno 2019 wordt gekookt. Rikhof: ‘De manier van koken en opmaak van het bord is veel natuurlijker. Dat geldt voor zowel kleur als smaak. Het gaat terug naar de oorsprong van de producten en het laat die herkomst duidelijk zien. De smaken zijn puur, daar hoort ook een dikker gesneden variant met schil bij.’ Verras met unieke smaken!

Beleving en smaak

De consument is gek op het ambacht en het verhaal dat daarbij hoort. Het gaat gasten om de beleving van het diner of het avondje uit. De bijzondere ervaring die de gast zoekt, kan je als horecaondernemer bieden met huisgemaakte en ambachtelijke producten. Een frietje met schil past perfect in dat plaatje. Naast dat de aardappelschil zorgt voor de ambachtelijk en authentieke uitstraling, geeft het ook veel meer smaak. Een frietje met schil heeft een vollere smaak en is zoeter.

‘Een standaard frietje is vaak een zetmeelbommetje’, vindt de Almelose ondernemer. ‘Friet met schil heeft gewoon meer smaak, is veel lekkerder en het valt ook nog eens op.’ Bovendien is de schil ook nog eens hartstikke gezond: aardappelschillen zitten vol vezels, vitamine C, mineralen en andere belangrijke voedingsstoffen.

Maak de lekkerste poutines met Oerfriet met schil!

Friet aviko
Maak de lekkerste poutines met Oerfriet met schil.

Ambachtelijke friet in mum van tijd

Zelf friet snijden is natuurlijk het toppunt van ambacht, maar het inspringen op de groeiende vraag naar authentieke friet kost ondernemers veel tijd. Om het hen gemakkelijker te maken, heeft Aviko speciaal voor de horeca Oerfriet met Schil gelanceerd. Verse friet van de Hollandse Agria-aardappel met meer smaak dankzij de schil. Deze friet smaakt niet alleen als zelfgemaakt, door de bijzondere snijtechniek en de speciale snijmaat oogt het ook nog eens heel ambachtelijk. Met Aviko Oerfriet met Schil bespaar je als ondernemer flink wat tijd ten opzichte van zelfgemaakte friet, maar heb je wel de ambachtelijke uitstraling.

‘Met ambachtelijke friet kun je je gerechten onderstrepen’, zegt Rikhof. ‘Het straalt zorg en aandacht voor de producten en gerechten uit. Dat samen met de herkenbaarheid van de aardappel, pure smaak, nostalgie en authenticiteit levert gegarandeerd complimenten op.’ Benieuwd naar de nieuwe Oerfriet met schil? Vraag hier een gratis proefpakket aan.

Dit artikel is gesponsord door Aviko

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Wanneer je take-away bestelt, wil je dat het eten nét zo lekker is als wanneer je er ter plekke in een restaurant je vork of tanden in zet. Best een uitdaging, weet de gemiddelde horecaondernemer die thuisbezorgt. Zeker wanneer er frietjes in het menu zitten.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.