Nelissen stond op het podium naast mede-finalisten Mireille Reuling van Vinoos by AMS en Femke Riel van Stichting Hetwerkvan. Na stemming in de zaal werd Nelissen tot winnaar uitgeroepen.
De stemmen in de zaal telden voor 50 procent mee, aangevuld met stemmen online (25 procent) en de vakjuy (25 procent). Ze kreeg de prijs uitgereikt door Wenda Kielstra van Consumatics en Pim Pelser, de winnaar van vorig jaar.
Duurzamer
Nelissen is blij met de titel, die volgens haar helpt haar droom te bereiken. ‘In 2020 laten wij heel Nederland beter, verser en duurzamer eten.’ Ze roept nadrukkelijk het netwerk van HotelloTop op daarbij te helpen, en schuwt ook persoonlijke ambitie niet. ‘Ooit ben ik zakenvrouw van het jaar!’
Nelissen won de award dankzij haar werk bij The Food Line-up, het bedrijf dat zij in 2012 heeft opgericht. Nelissen is met The Food Line-up begonnen om een nieuwe standaard binnen de foodservice-industrie te zetten.
Melting pot
‘Ons bedrijf is een melting pot van wijnfanaten, bierfreaks, gastvrijheidsgoeroes en wereldverbeteraars. Ik kijk er echt onwijs naar uit om onze industrie samen met andere hotello's van een nog betere nieuwe duurzamere standaard te voorzien. Hotello zijn is voor mij gastvrijheid en gastvrijheid is de meest pure en oprechte vorm van aandacht.’ aldus een trotse Nelissen.
De titel wordt ieder jaar uitgereikt door HotelloTOP aan de hotello die het meest succesvol is gebleken, volgens mede-hotello's. Dit jaar staat de award in het teken van het jaarthema van het HotelloTOP Year Event: ‘A Tribe Called Hotello'. Nelissen won, naast een iPhone 6S en een tegoedbon van New Tailer, een reis naar Dubai waar ze deelneemt aan het Dutch Hotello Dubai event.