Pelser, die in lichting 2005 zat van de Hotelschool Maastricht, was genomineerd voor zijn initiatieven Brandvitamins en DoSocial. DoSocial is een onderneming die zich richt op de ouderenzorg en daar sociale initiatieven voor ontwikkelt. Brandivitamins is een projectbureau gericht op het verbinden van mensen, concepten en merken.
De finalisten mochten kort introduceren wat ze doen, waarna dagvoorzitters Wenda Kielstra en Frank Lindner het drietal een aantal vragen stelde en inging op het thema van het evenement: 'Ego, use it or lose it'. Het publiek in de zaal stemde vervolgens live wie de titel won.
Pelser volgt Jord Althuizen op, de winnaar van 2014 en eigenaar van Smokey Goodness, en kreeg de prijs uit handen van oud-winnaar Niek van den Adel en moderator Wenda Kielstra. De andere twee genomineerden waren Janette Spiering van zorggroep Vivium en Tim Loonen van Tripbod en My name is Kumar.
De uitreiking was traditiegetrouw op het HotelloTOP Year Event, een side-event bij de Horecava. Het programma bestond verder uit een serie sprekers.