‘De Heikamp versterkt diverse ketens vanuit de veelzijdigheid op de drie gebieden: horeca, recreatie en agrarisch. Deelt hiermee de kennis, leidt op en creëert hierdoor een aantrekkingskracht tot ver buiten de Achterhoek', aldus de jury.
Eigenaar Bert van Zijtveld is trots op de prijs. ‘Deze prijs is een erkenning voor ons toegewijde team en een bevestiging van onze voortdurende inspanningen om onze gasten te blijven verrassen. We zijn buitengewoon trots en dankbaar voor deze fantastische onderscheiding, terwijl het tevens als motivatie en inspiratie dient om onze innovatieve aanpak voort te zetten.’
Eigen tarwe en gewassen verbouwen
De Heikamp, bekend om zijn prijswinnende pannenkoeken, heeft de afgelopen 50 jaar een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd. Het bedrijf is meer dan alleen een restaurant; het is een veelzijdige locatie met activiteiten voor zowel jong als oud met onder andere Klimbos Achterhoek, het Kabouterpad en het Liefdespad. Zijtveld: ‘Daarnaast verbouwen we als enige restaurant in Nederland op onze eigen boerderij tarwe en andere gewassen voor eigen gebruik. Het bedrijf heeft een grote maatschappelijke impact door alle ontwikkelde belevingen en de verbindingen met regionale scholen en de politiek. Daarnaast blijven wij ons ontwikkelen door het creëren van groeikansen.’
De finalisten
De overige twee finalisten voor dit jaar waren Hippe Kippe en Brekr. Alle drie bedrijven onderscheiden zich volgens de jury in hun klantgerichtheid, inzet voor groei en duurzaamheid, en hun bijdrage aan de economische bloei van de Achterhoek.