‘Het is inderdaad onze eerste vestiging in Brabant’, bevestigt oprichter en mede-eigenaar Siang-Lan Go. In augustus vertelde zij al aan Misset Horeca dat in Eindhoven ‘een waanzinnig mooi pand’ was aangehuurd. ‘Nu hebben we daarvoor twee super leuke ondernemers gevonden.’
Stratumseind
Het gebouw met huisnummer 103 moet in september openen als een De Pizzabakkers. ‘Het is in het tweede deel van het Stratumseind, waar meer fast casual-zaken zijn gevestigd. Het is een prachtig monumentaal pand met een verdieping én een dakterras met uitzicht op de Dommel.’
Nieuwe huisstijl
De Brabantse locatie wordt ingericht volgens de nieuwe huisstijl, die recent is geïntroduceerd. ‘Een aantal bestaande en nieuwe locaties is al gerestyled’, zo laat de oprichter weten. ‘Onder andere Overtoom en De Plantage, twee van onze oudste zaken, maar ook nieuwe winkels op de Zuidas en de NDSM-werf.’
Ambachtelijk en warmer
Op de vraag hoe ze de nieuwe stijl omschrijft, antwoordt ze: ‘Het appelleert meer aan ambachtelijk. We maken veel gebruik van terracotta en marmer. Niet het chique marmer maar bistro-stijl. In combinatie met bijvoorbeeld het steigerhout dat we al veel gebruikten, heeft het interieur meer kleur en is de uitstraling warmer.’
Ambitie is vijftig restaurants
De ideeën voor de restyling waren er al langer, maar werden door corona een halt toegeroepen. Evenals de groeiambities. Eindhoven wordt vestiging 33 van De Pizzabakkers, dat eind 2024 vijftig restaurants wil hebben.
Die ambitie sprak Siang-Lan Go in augustus al uit tegenover Misset Horeca en is nog steeds actueel. Daarbij ligt de nadruk op steden met meer dan 100.000 inwoners of kleinere plaatsen met inwoners met een stedelijke instelling.
Pizza’s bereid op Romeinse wijze
De pizza’s van De Pizzabakkers worden bereid op Romeinse wijze: met een dunne en krokante bodem. Volgens de oprichter onderscheidt de formule zich daarmee van de Amerikaanse ketens, die pizza’s hebben met een dikkere bodem.
Huisgemaakte limoncello
‘En omdat we durven af te wijken van de traditionele smaken en samenstellingen, kunnen we ons ook op dat vlak onderscheiden van collega-franchisers’, zo vertelde ze in augustus. ‘We gebruiken traditionele Italiaanse producten, die je niet zo snel en zo vaak tegenkomt op pizza’s. En niet te vergeten onze huisgemaakte biologische limoncello, daar komen mensen echt speciaal voor.’