'Ik mis jullie, ik mis jullie zo erg,' zo opende presentator Ruben Nicolai de avond. 'Zodra het weer mag, ga ik leven in de horeca. Ik ben geraakt en geïnspireerd door de horeca die zich niet klein laat krijgen. Jongens, wat is het bitter. Maar we weten allemaal: na het bitter komt het zoet.'
Een zoete avond voor de horeca
'En wij willen de horeca een zoete avond bezorgen. Omdat de horeca dit heeft verdiend. En omdat het maandag is. En de maandag, die is en blijft van ons.' Een zoete avond werd het. Bijna 45.000 mensen uit de horecabranche genoten van de livestream waarbij een spectaculair potje bingo afgewisseld werd met optredens van artiesten zoals André Hazes en René le Blanc. De prijzenpot had een totale waarde van 99.999 euro en bestond volledig uit horeca gerelateerde producten. De hoofdprijs bestond uit een shoptegoed ter waarde van 10.000 euro bij Bidfood.
Voorbereiden voor de drukste zomer ooit
Het doel van de bingo was om de horeca een mooie avond te bezorgen in deze bittere tijd. 'Dat verdient de branche', vindt Dick Slootweg, CEO van Bidfood. 'We zijn blij en dankbaar dat we met zoveel trouwe partners en leveranciers deze avond mochten organiseren. Wij proberen in deze tijd toch een glimlach op het gezicht van de horeca te krijgen.'
Net als Ruben Nicolai roemt ook Dick Slootweg de veerkracht van de branche: 'Na een zwaar jaar en de weken die ons nog te wachten staan, valt de flexibiliteit van onze klanten wederom op. We gaan ons samen voorbereiden op de drukste zomer ooit. Heel Nederland wacht met smart tot de horeca weer open mag. Want het allergrootste gemis zijn al die mensen die werkzaam zijn in de horeca.'