Marriott Bonvoy wordt op 13 februari gelanceerd, gelijk met het uitrollen van het logo en de huisstijl op alle consumenten-contactpunten, inclusief de hotels, marketing- en verkoopkanalen en digitale, mobiele en co-brand creditcards. Dit wordt ondersteund door een wereldwijde mediacampagne van meerdere miljoenen dollars die eind februari begint.
Op 18 augustus 2018 lanceerde Marriott één loyaliteitsprogramma met alle voordelen verenigd van de drie voorgaande loyaliteitsmerken -- Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG. Op 13 februari wordt de integratie voltooid van het gecombineerde programma onder één merknaam: Marriott Bonvoy. Het programma heeft zo’n 120 miljoen leden.
Leden die gebruikmaken van de SPG of The Ritz-Carlton Rewards-apps worden aangemoedigd om de huidige Marriott-app te downloaden, die op 13 februari automatisch wordt bijgewerkt tot de Marriott Bonvoy-app. De apps voor SPG en The Ritz-Carlton Rewards worden op die datum gedeactiveerd.
Sinds Marriott de verenigde loyaliteitsvoordelen onder Marriott Rewards, The Ritz-Carlton Rewards en SPG introduceerde, hebben de leden naadloos verblijven kunnen boeken en punten kunnen verdienen en inwisselen over het gehele portfolio en sneller de Elite-status kunnen bereiken met nieuwe Elite-niveaus. Leden verdienen nu gemiddeld 20 procent meer punten per uitgegeven dollar.
De lancering van Marriott Bonvoy introduceert twee nieuwe namen voor de Elite-statusniveaus:
- Marriott Bonvoy Titanium Elite vervangt Platinum Premier Elite voor leden met meer dan 75 nachten.
- Marriott Bonvoy Ambassador Elite vervangt Platinum Premier Elite with Ambassador. Dit Elite top-statusniveau erkent leden die meer dan 100 nachten en meer dan 20.000 dollar per jaar besteden. Deze leden genieten van het hoogste niveau van personalisatie met een speciale ambassadeur om hun reis te helpen plannen en een-op-een tegemoet te komen aan hun behoeften.
'Marriott Bonvoy markeert een evolutie in reizen omdat het meer vertegenwoordigt dan alleen een loyaliteitsprogramma', aldus Stephanie Linnartz, Global Chief Commercial Officer bij Marriott International. 'Marriott Bonvoy is een reisprogramma dat is ontworpen om onze buitengewone portfolio van wereldwijde merken in 129 landen en regio's tot leven te brengen, terwijl het tegelijkertijd eindeloze inspiratie biedt voor leden om te blijven reizen en hun passies na te streven.’
Vanaf 13 februari worden Marriott Rewards Moments en SPG Moments ‘Marriott Bonvoy Moments’ dat, samen met Marriott Moments, ongeveer 120.000 ervaringen op 1.000 bestemmingen mogelijk maakt door deze te kopen of door punten in te wisselen. Naast de beschikbaarheid van plaatselijk relevante bezienswaardigheden en excursies, zoals wandelen over de gletsjers van Patagonië, woestijntrektochten op kamelen in Marokko of cruisen naar de drijvende dorpen van Vietnam, kunnen leden zich laten verwennen met een unieke beleving, zoals koken met de beroemde Franse topkoks Daniel Boulud en Eric Ripert.
Leden hebben ook toegang tot de vele muziekconcerten en evenementen die plaatsvinden in de O2, Londen en de Mercedes Benz Arena, Berlijn met volledige gastvrijheid in de Marriott Bonvoy-suites op elke locatie.