Iens en AH gaan toch door met actie in 2018

Iens en AH gaan toch door met actie in 2018

AH en Iens gaan ook in 2018 een gezamenlijke restaurantactie organiseren. Klanten kunnen nu al met vier zegels een tweede 3-gangenmenu gratis krijgen.

‘Veel verzoeken van restaurants en van klanten van Albert Heijn hebben ons doen besluiten de samenwerking voort te zetten,’ laat Almir Ambeskovic, regional manager van Iens, weten aan Misset Horeca.

Een woordvoerder van Iens zegt dat de datum waarop de actie van start gaat, nog niet worden vrijgegeven. Wel gaat de actie nog dit jaar door. Update juli 2018: De actie start op maandag 2 juli 2018. Restaurants nemen volle spaarkaarten in tot... 

Eind vorig jaar was een nieuwe editie nog twijfelachtig.  Iens zegt nu mede op verzoek van de restaurants zelf door te gaan met deze actie waarbij de horecaondernemer de kosten voor zijn rekening neemt. Deelnemende restaurants geven het tweede driegangenmenu gratis weg bij inlevering van een volle spaarkaart. De drank komt wel volledig voor rekening van de gast. Deze en andere kortingsacties kunnen  altijd rekenen op veel kritiek van restaurants.  Recent leverde een bericht over de Restaurantweek nog een flinke discussie op. 

iens
Almir Ambeskovic

AH en Iens: vijfde restaurantactie

‘Dit jaar organiseren wij in samenwerking met Albert Heijn voor het vijfde jaar op rij de landelijke AH Restaurantactie. De voorgaande edities van de AH en Iens-actie waren een succes en daar zijn beide partijen trots op,' vervolgt Ambeskovic. Hij wil benadrukken dat hij blij is met de samenwerking tussen Iens en Albert Heijn en noemt zijn kritiek van eind 2017 door De Telegraaf te zwaar aangezet.

Vernieuwing restaurantactie AH en Iens

Voor de komende actie hoeven supermarktenklanten geen tien zegels meer te sparen voor een volle spaarkaart, maar nog maar vier. Bij elke tien euro aan boodschappen krijgen AH-klanten een zegel. Nu is een besteding van 40 euro al goed voor een tweede gratis driegangenmenu.

‘Hierdoor wordt de weg naar het restaurant toegankelijker voor gasten en kunnen mensen vaker verschillende keukens uitproberen.’

‘Dankzij de restaurateurs kunnen veel gasten door middel van de Albert Heijn Restaurantactie genieten van een culinaire avond uit’, besluit Almir Ambeskovic.

Ambeskovic had vorig jaar twijfels over de meerwaarde van de actie voor het merk Iens. Hij zei destijds ‘hetzelfde kunstje niet nog een keer te willen herhalen ondanks het succes van de actie. Hoewel de schaal ongekend is, zijn er voor oAH en Iensns geen nieuwe inzichten uit voortgekomen. En je kunt jezelf niet eeuwig herhalen’, aldus de Iens-directeur in oktober 2017. Opgetekend door De Telegraaf.

De actie van AH en Iens, waar zo’n duizend restaurants aan meedoen, zorgt jaarlijks voor honderdduizenden reserveringen. Met een volle spaarkaart van tien zegels, een zegel voor elke bestede €10, kregen klanten altijd een tweede gratis driegangendiner in een van de deelnemende restaurants. AH zou zo veel klanten binden en trekken. Het aantal zegels is in de editie voor 2018 teruggebracht tot vier.

Nieuwsgierig naar meer?

>>> Iens

>>> Actieweken

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.