De bezorgformule zet voor het bezorgen van haar maaltijden niet alleen scooterkoeriers, maar ook fietskoeriers in. Waar de fietskoeriers, voorzien van speciale bezorgfietsen, maaltijden binnen een korte afstand ten opzichte van de vestiging kunnen bezorgen, worden voor de langere afstanden scooterkoeriers ingezet.
Tekort aan scooterkoeriers
Momenteel kampt De Beren met een tekort aan scooterkoeriers.Volgens Martijn Jansen, eigenaar van De Beren bezorgrestaurants, heeft dit tekort meerdere oorzaken. ‘Dit is een gevolg is van enerzijds het vervroegen van het halen van het autorijbewijs en anderzijds de populariteit van maaltijdbezorgdiensten.' Dé oplossing voor het tekort is nog niet gevonden, wel is De Beren in gesprek met verschillende rijscholen om het halen van het scooterrijbewijs aantrekkelijker te maken.
De Beren groeit door
Restaurantketen De Beren maakt een van de grootste veranderingen door sinds de oprichting in 1984. De groep wordt volledig gerestyled, groeit hard en wordt nu pas echt samengevoegd met de in 2001 opgerichte bezorgtak. En het wordt een bijna volledig op franchise gestoelde organisatie. Eigenaren Ad Schaap en Martijn Jansen houden een handvol vestigingen zelf, de rest verkopen ze. Volgend jaar staan er weer drie nieuwe openingen gepland, daarnaast wordt er uitgekeken naar nieuwe locaties in Arnhem, Utrecht en de regio Haaglanden.
Leestip: Ad Schaap en Martijn Jansen over De Beren 2.0
De markt voor bezorgmaaltijden is enorm, getuige de explosieve groei van Thuisbezorgd.nl, UberEats en Deliveroo. Toch twijfelen veel restaurants nog over bezorgen.
Lees ook: het onderzoek van Misset Horeca naar maaltijdbezorging
Martijn Jansen uitte eerder dit jaar namens de De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM) grote zorgen over de stijgende tarieven van Thuisbezorgd.nl. Ondanks de bezwaren van de bezorgrestaurants zijn deze echter toch doorgevoerd.