Jonnie en Thérèse Boer staan met hun bedrijf De Librije op nummer 85 in de Top 100 Grootste Bedrijven & Merken van 2013. Tijdens de bekendmaking van de Top 100 op 15 april spraken ze de aanwezige topondernemers toe in een videoboodschap over toekomstbestendig ondernemen.
'Onze filosofie kun je zo ergens opplakken en door anderen laten uitvoeren. Daar kun je goed mee scoren.' Jonnie Boer denkt aan een leuk restaurant in een hotel in Amsterdam. 'Het hoeft niet per se een twee of driesterrenrestaurant te zijn. Maar gewoon een Jonnie en Thérèse-dingetje in Amsterdam,' zegt Boer in de video. De plannen zijn nog niet concreet, maar Boer ziet het wel gebeuren in de toekomst.
Librije naar de VS
Vijf jaar geleden zijn Jonnie en Thérèse Boer in New York, Manhattan, geweest om daar te spreken met drie steenrijke investeerders. Zij wilden het concept van De Librije, met het restaurant, Librije's Zusje, het hotel, het atelier en toen ook nog Koperen Kees naar de VS halen. 'De stad was te groot. Je moet je ook altijd afvragen: past dit ondernemen bij me? Volg je je hart wel? Amsterdam is anders. Dat is te behappen vanuit Zwolle,' besluit Thérèse Boer.
De Librije is volgens Boer toekomstbestendig als de kwaliteit als een rode draad door het bedrijf blijft lopen. 'Daarnaast moet je als succesvolle ondernemer altijd blijven vernieuwen. Niet alleen je gerechten, maar ook hoe je er uit ziet en hoe je wilt zijn. Wij hebben echt gave plannen voor de toekomst, maar daarover kunnen we nog niet vertellen. We gaan ze eerst goed uitwerken.'
Bekijk hier de video: