Taco Top 10: maak de allerlekkerste taco van Nederland (en win een workshop)

Taco Top 10: maak de allerlekkerste taco van Nederland (en win een workshop)
Doe mee met de Taco Top 10 en win een workshop met Jord Althuizen.

Zijn jouw taco's ongekend populair bij je gasten? Grijp dan nu je kans, want Santa Maria zoekt de foodservice professional die de allerlekkerste taco van Nederland maakt! Doe mee met de Taco Top 10 en maak kans op een workshop van Jord Althuizen voor jou en je collega's.

Taco’s zijn een ideale toevoeging aan je menukaart. Je kunt eindeloos variëren met toppings en vullingen, ze zien er lekker instagrammable uit en je kunt ze zowel als lunch, diner en snack serveren. Zijn jouw taco’s geliefd bij jouw gasten, en verdienen ze een plek in de Taco Top 10? Meld je dan snel aan.

Zo doe je mee

  • Stap 1: Neem een foto van jouw populairste taco
  • Stap 2: Deel ’m voor 14 november met ons via de actiepagina tacotop10.nl en vertel in je motivatie waarom jouw taco een plek in de Taco Top 10 verdient
  • Stap 3: Maak kans op een unieke workshop van Jord Althuizen voor jou en je team, en op de titel ‘De Beste Taco van Nederland’! (en vele andere prijzen)

De Taco Top 10: zo werkt het

Op basis van de foto-inzendingen maakt de jury een voorselectie van 10 taco’s. Dus: hoe mooier de presentatie, hoe groter de kans dat je door de eerste ronde komt.

Word jouw taco uitgeroepen tot de allerbeste en allerlekkerste Taco van Nederland?”

De deelnemers die in de Taco Top 10 terecht komen, worden uitgenodigd om op de finaledag in november hun ter plekke bereide taco te presenteren aan de jury. Op basis van de smaak, originaliteit en presentatie van je taco bepaalt de jury wie de winnaar van de Taco Top 10 2021 is.

De taco met de meeste jurypunten wint de eretitel ‘De Beste Taco van Nederland’ én een unieke workshop met Jord Althuizen. Daarnaast levert het je veel publiciteit op, want de Taco Top 10 wordt bekendgemaakt via social media en in de pers.

Vier redenen om taco’s op je menu te zetten

Staan er nog geen taco’s op je menukaart? Werk aan de winkel! We geven je vier redenen waarom veel horecaondernemers fan zijn van taco’s op de kaart: 

1. Makkelijk vega(n) variëren

Taco’s zijn ideaal om lekker te variëren. Vul ze met een andere vulling of topping en je gasten hebben altijd wat te kiezen. Dat maakt van taco’s ook een ideaal gerecht voor je vegetarische en veganistische gasten. Vul een tacoschelp of soft tortilla bijvoorbeeld eens met zwarte bonen of Pulled Oats in plaats van pulled chicken, beef of pork. Met de juiste kruiden, salsa en plantaardige ingrediënten creëer je een verrassende smaaksensatie en maak je van taco’s een echte hit op je menukaart. Op de site van Santa Maria vind je inspiratie voor heerlijke vega(n) tacovullingen.

2. Verhoog je omzet met de lekkerste bijgerechten

Taco’s zijn heerlijk als snack, maar ook als volwaardig lunchgerecht of diner. Dan moet je er natuurlijk wel echt wat bijzonders van maken! Serveer er bijvoorbeeld een lekkere veggie side dish zoals gegrilde of ingemaakte groenten. Gasten waarderen het als je met ze meedenkt over lekkere combinaties! Denk ook aan je marketing: in Amerika is #tacotuesday al jarenlang een populaire hashtag die op rustige dinsdagen voor een flink hogere omzet zorgt. Wil je extra (gratis) publiciteit voor je restaurant? Meld je dan nu aan voor de Taco Top 10, want als je wint wordt jouw taco een landelijke beroemdheid.

Taco Top 10
Taco Top 10

3. Verleid met verhalen

Met een smakelijke omschrijving maak je je taco extra aantrekkelijk. Gebruik daar zowel de menukaart voor als je verhaal aan tafel. Benoem smaken en texturen en vertel over de bereiding of herkomst. Noem je gerecht niet ‘Taco’s’, maar ‘Tropische taco’s met geroosterde kip en pikante chutney’. Zorg dat je bediening ook wat extra’s kan bieden, bijvoorbeeld door gasten te vertellen welk drankje het beste bij hun taco past. Service en beleving aan tafel!

4. Voordelig inkopen en verspilling vermijden

Taco’s zijn, net als andere Tex Mex-gerechten, een slimme margemaker op je kaart. Je hebt er namelijk geen dure ingrediënten voor nodig. Als je het slim aanpakt, vul je je taco met ingrediënten die je ook in andere gerechten verwerkt. Of nog beter: tover de lekkerste taco’s op tafel met overgebleven groentes. Twee vliegen in één klap, want zo voorkom je ook een hoop voedselverspilling.

Word jouw taco uitgeroepen tot de allerbeste en allerlekkerste Taco van Nederland?

Heb jij een taco op je menu staan die volgens jou kans maakt op de titel ‘Beste Taco van Nederland’? Meld je dan voor 14 november aan voor de Taco Top 10 en maak kans op een geweldige workshop van Jord Althuizen voor jou en je collega's.

Dit artikel is gesponsord door Santa Maria.

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Wanneer je take-away bestelt, wil je dat het eten nét zo lekker is als wanneer je er ter plekke in een restaurant je vork of tanden in zet. Best een uitdaging, weet de gemiddelde horecaondernemer die thuisbezorgt. Zeker wanneer er frietjes in het menu zitten.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.