Cold brew koffie is populair. Na de herontdekking door specialty coffee bars en de daaropvolgende introductie in de retail (het is wereldwijd het sterkst groeiende niet-alcoholische drankje dat in flesjes verkocht wordt) zien nu ook hotels deze trend.
Boutique hotels experimenteerden er al mee, nu gaat Wyndham Grand als eerste ketenmerk de koudgetrokken koffie tot vast onderdeel van het f&b aanbod maken.
Brew Parlor
Met hulp van een koffiemerk (chef de caffeïne), een chef-kok (Stephanie Izard) en een mixologist (Ivy Mix) ontwikkelde Wyndham Grand het concept Brew Parlor, waar het draait om cold brew koffie.
De koude koffie wordt ‘puur’ geserveerd, maar ook als onderdeel in specialty drink als de Five Spice Shaken Iced Coffee: cold brew met chilipeper, kaneel, kruidnagel, steranijs en gecondenseerde melk.
Koffiecocktail
En Ivy Mix creëerde een serie koffiecocktails als Initial Ascent met bourbon, crème de cacao, framboise, citroen, en verse frambozen.
Wyndham Grand draait nu een pilot met Brew Parlor in hotels in de VS, Turkije, Qatar en China. Eind 2016 moeten alle 35 Wyndham Grand hotels wereldwijd een Brew Parlor hebben.