Restaurant

No show: 'Gasten onvoldoende bewust van financiële pijn en gevolgen voor restaurants'

Bijna negentig procent (88%) van de horecaondernemers in Nederland heeft minstens één keer per maand last van no-shows, oftewel gasten die hun reservering zonder enige vorm van kennisgeving niet nakomen.

eigen nieuws

Wordt Zenchef te machtig? Restaurateurs vrezen fors hogere prijzen

Er is beroering onder restaurateurs. Na de dominantie op de markt door The Fork, brak het kleine Nederlandse initiatief van Formitable de markt open. Met persoonlijke dienstverlening, goede communicatie en redelijke prijsstellingen. Met de overname van Formitable en Resengo door het Frans-Spaanse Zenchef lijkt de markt weer terug naar af te zijn vrezen veel ondernemers.

No show

Restaurant Monitor: 15% van de gasten is no-show

15% van de restaurantreserveringen in Nederland is een no-show. Dat blijkt uit de jaarlijkse Restaurant Monitor, uitgevoerd door BookDinners. 88% van de respondenten geeft aan minimaal evenveel en zelfs ook vaker een restaurant te willen bezoeken in 2024.

Horeca

Voorschot voor reservering? Helft van gasten snapt niet waarom, blijkt uit onderzoek

Bijna de helft van de Nederlanders (44%) begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het plaatsen van een online reservering voor een restaurant. Dat blijkt uit onderzoek, waarvoor 1.000 mensen werden ondervraagd. 'Het is belangrijk om duidelijk te communiceren over waarom dit van gasten gevraagd wordt.'

Restaurant

Nieuwe app waarmee toprestaurants last minute vrije tafels kunnen vullen

De Belgische start-up Yeat lanceert haar app nu ook in Nederland: restaurants die zijn opgenomen in de selecties van Michelin of Gault&Millau kunnen tafels die last minute zijn vrijgekomen via deze app aanbieden. 'Yeaten moet een werkwoord worden.'

De Nieuwe Winkel

100 euro aanbetaling bij restaurant De Nieuwe Winkel** wakkert discussie aan

Tweesterrenrestaurant De Nieuwe Winkel in Nijmegen vraagt sinds kort 100 euro aanbetaling bij de reservering van het restaurant.

  1. Onderzoek: welke problemen ervaart de horeca?
  2. Freetable tegen no show wordt landelijk uitgerold
  3. Collectief werken met aanbetaling vermindert no show
  4. Omzetverlies door no show €1800 per maand
  5. Rik Jansma van Basiliek over sluiting op zaterdag
  6. Jeroen de Zeeuw: 'Slechts twee no shows in drie jaar tijd'
  7. No show extra pijnlijk met minder couverts door 1,5 meter
  8. Restaurant Week werkt aan terugdringen hoog percentage annuleringen
  9. Chef Mart Scherp 'viert' recordaantal annuleringen
  10. Jaimie van Heije zet gasten aan tot nadenken met quiz op Instagram
  11. Reserveringen Diningcity en Restaurant Week voortaan direct in Formitable
  12. GesponsordVolgeboekt restaurant en tegelijkertijd no-show omlaag?
  13. Alex Haupt van 101 Gowrie: 'No show? Hartverscheurend voor het team'
  14. Aanbetalen bij een restaurant? 'Nederland went snel'
  15. Mama Kelly gaat no-shows te lijf met creditcard-reservering
  1. Festa, een community voor chefkoks en culinaire liefhebbers is gelanceerd
  2. Dining with the Stars: één restaurant kiest voor aanbetaling
  3. Ondernemers moeten ook aan zichzelf denken
  4. Aanbetalen bij reserveren: oplossing voor no show?
  5. Ron Blaauw stopt met menuverkoop vooraf bij Nacarat
  6. Servais Tielman: 'No show: het verschil tussen winst en verlies'
  7. Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot vragen aanbetaling voor reserveringen
  8. Ron Blaauws Nacarat vraagt als eerste een aanbetaling voor alle reserveringen
  9. De Stelling: Zwarte lijst maken van no-showgasten is zinloos
  10. No show-boete via Couverts op meer locaties
  11. KPMG na excuses om 'no show' weer welkom bij restaurant
  12. Tien procent betaalt vooraf voor Restaurant Week
  13. Restaurant Week voorkomt no shows met voorafbetaling
  14. Creditcardgegevens opvragen voorkomt lege stoelen restaurant
  15. Restaurant Taiko test aanbetaling bij reservering