De eerste vestiging van Leon, midden op Schiphol Plaza, ontving in juni de eerste gasten en werd eind juli officieel geopend door oprichter John Vincent en ceo Walter Seib van HMSHost International, dat de vestigingen onder franchise exploiteert.
Bij die opening werd meteen de komst van een tweede vestiging aangekondigd, die moet in het eerste kwartaal van 2017 achter de douane openen.
Nederlandse producten
Het concept van Leon is ‘gezond fastfood’, met veel groenten en salades. Op het menu gerechten als de Moroccan Meatball Hotbox, de Fish Finger Wrap en de originele Super Food Salad.
Voor de samenstelling van de gerechten worden alleen Nederlandse producten gebruikt - met uitzondering van Spaanse chorizo. Bij de keuze voor vlees wordt gelet op het welzijn van de dieren en ook wordt uitsluitend gebruik gemaakt van scharreleieren en biologische melk.
Samenwerking HMSHost
Tijdens de officiële opening op Schiphol zei Vincent: ‘als kind ben ik vaak in Nederland op vakantie geweest en ik ben erg blij om nu terug te zijn en het merk hier te introduceren. Eerder deze maand wonnen we samen met HMSHost International de ‘Oscar’ met de Leon vestiging op Heathrow, dit geeft aan dat gasten onze gerechten waarderen. En dit willen we ook waarmaken op Schiphol.’
Seib vult aan: ‘Het is geweldig dat HMSHost het succesvolle merk Leon naar Nederland heeft mogen brengen. We zijn ervan overtuigd dat het Nederlandse publiek de verse en lekkere gerechten van Leon zal waarderen. Dit geweldige merk is een echte aanwinst voor ons en ons portfolio wereldwijd.’
HMSHost runt al zeven franchiselocaties voor Leon in Engeland: op King's Cross, Euston, Eurotunnel, Stansted, Heathrow (T2 en T3) en op East Midlands airport.
HMSHost staat met een omzet in Nederland van 129,7 miljoen euro op plek 12 in de Misset Horeca Top 100 Grootste Bedrijven en Merken.