Stop Food Waste Day kan meer dan 10 miljoen mensen bereiken. Het brengt 50 landen samen van Australië tot Japan, van Turkije tot Nederland en het Verenigd Koninkrijk, Canada, de VS en Brazilië. Landenteams van Compass Group krijgen voortdurende ondersteuning, variërend van trainingen en hulpmiddelen om zich te concentreren op het verminderen van voedseloverschotten, hulp bij het opbouwen van partnerschappen om overtollig voedsel te doneren aan lokale gemeenschappen en marketingmateriaal om mensen bewust te maken van manieren om thuis verspilling tegen te gaan.
50% vermindering
Compass Group heeft zich toegelegd om in 2030 voedselverspilling met 50% verminderd te hebben, in overeenstemming met het ‘Sustainable Development Goal 12.3’ van de Verenigde Naties. Om deze ambitieuze doelstelling te bereiken, heeft Compass Group samengewerkt met enkele van de meest innovatieve bedrijven in de ‘food waste’ sector. Dit omvatten organisaties zoals Winnow in Europa, een bedrijf met een slimme technologische oplossing om commerciële keukens in staat te stellen hun voedselverspilling te meten en beter te beheren; Lean Path, software voor het tracken van verspilling die wordt gebruikt op de grootste klantlocaties in de Verenigde Staten; en Waste Not, eigendom van Compass VS, web gebaseerde software voor het tracken van voedselverspilling die wordt gebruikt in de Amerikaanse activiteiten.
Dominic Blakemore, Chief Executive, Compass Group: 'Voedselverspilling is een ernstig probleem voor de wereld van vandaag, en als wereldleider in foodservice zijn we vastbesloten om onze rol te spelen bij het aansturen van verandering. In samenwerking met onze leveranciers, partners, klanten en consumenten in de 50 landen waarin wij actief zijn, zijn we gericht op het opleiden van onze teams en onze klanten over hoe zij hun rol kunnen spelen bij het verminderen van voedselverspilling, vandaag en altijd.'
Compass Group Nederland
Stop Food Waste Day vindt elk jaar plaats in de laatste week van april. Wereldwijd vinden er op woensdag 24 april diverse activiteiten plaats, en ook Eurest Nederland, onderdeel van Compass Group, steunt dit initiatief vol trots. In de week van 23 t/m 26 april besteden wij op 700 locaties volop aandacht aan het probleem voedselverspilling door bewustzijn te creëren en oplossingen te bieden hoe hier als food bedrijf mee om te gaan. Op deze manier kunnen we als bedrijf een grote stap maken richting een beter milieu en kunnen we samen met onze gepassioneerde cateringteams voedselverspilling tegengaan.