In het eerste volledige jaar dat de integratie van Albron en Facilicom/Prorest een feit was, werd het integratieproces afgerond. Mét als huzarenstukje, zo vertelt het bedrijf trots, het omzetten van ruim 150 Prorest-locaties naar Albron. ‘Door de hele transitie gingen geen opdrachtgevers verloren.’ Met de grootste reuring dus achter de rug heeft Albron weer volop ruimte om vooruit te kijken. ‘We zetten als eerste stappen in de wereld van ‘Personalised Food’.
Eten en drinken op maat: voor ieder individueel persoon lekkerder, gezonder, duurzamer en betaalbaar. ‘We zijn gestart op pilotlocaties in de segmenten Zorg, Bedrijfsleven en Overheid.’ Een mooie omzetplus, maar er gingen ook klanten verloren. ‘Gelukkig waren het er niet veel in 2017, maar iedere opdrachtgever die we verliezen, voelt als een zakelijk dieptepunt’, lezen we op het formulier.
Uitdagingen van de Top 25 Grootste cateraars
De nummer 1 in de Top 25 Grootste cateraars ziet een tendens dat opdrachtgevers steeds vaker meerwaarde vragen én financieel voordeel verlangen door dalende subsidies. Omdat gasten hierdoor meer moeten betalen voor hun maaltijd verwachten zij juist weer een hogere kwaliteit. Ook sturen opdrachtgevers meer en meer op output en verlangen ontzorgen en het nemen van regie over de organisatie. De cateraar als specialist. Maar ook de partij die zich continu moet verbeteren om de opdrachtgever aan zich te binden. En dat terwijl er vaker sprake is van risicodragende contractvormen. Kortom, spannende tijden. Ook voor de nummer 1 in deze lijst.