Grolsch biedt haar horecarelaties 60 dagen uitstel van betaling, bovenop de eerder toegezegde 30 dagen.
Ondernemers krijgen de 90 dagen uitstel van betaling voor bestellingen die geplaatst zijn van 1 tot en met 17 maart, laat de bierbrouwer haar klanten weten. In eerste instantie was dit 30 dagen, dat is nu dus met 60 dagen verlengd.
Eenzelfde maatregel geldt voor leningen. Ook ondernemers die huren van de Twentse bierbrouwer krijgen 60 dagen uitstel van betaling, bovenop de eerdere 30 dagen uitstel. In tegenstelling tot AB InBev en Heineken, krijgen huurders van Grolsch dus geen enkele kwijtschelding.
Grolsch: 'Klant goed geholpen met dit pakket'
Grolsch zegt wel na te denken over een eventuele kwijtschelding. 'Maar we zijn nu van mening dat kwijtschelding voor de maanden april/mei geen optie lijkt te zijn.'
'Zoals genoemd in de brief naar onze klanten bieden wij een afgewogen pakket maatregelen waarvan wij denken dat onze klanten daar concreet en goed mee geholpen kunnen worden. Daarnaast leveren wij maatwerk voor klanten die daar behoefte aan hebben en wij denken dat met het aanvullende pakket maatregelen waar de overheid ook aan werkt, dit maatwerk alleen nog maar belangrijker wordt.'
Grolsch ruilt wel al het bier om, dat nog in tanks en fusten zit. 'Wij ruilen tankbier volledig kosteloos om en men krijgt dus weer dezelfde hoeveelheid vers bier geleverd als de horeca weer open gaat', laat de brouwer weten. Voor fusten geldt dus hetzelfde. 'Deze worden op dit moment al teruggehaald door ons en onze drankenhandels en men krijgt bij heropening weer een vol fust kosteloos geleverd. Deze regeling die ons inziens zeer nuttig is voor de ondernemer, gaat verder dan maatregelen van een aantal andere brouwerijen op dit gebied.'