Met de overname zet Swinkels Family Brewers een flinke stap op zowel lokaal als internationaal gebied. Het assortiment van beide partijen wordt samengevoegd en lokaalbier zal een belangrijke rol gaan spelen in het nieuwe portfolio. Behalve de samenwerking die Swinkels zelf al had met De Molen (minderheidsaandeel), Maallust en Oersoep, komen daar nu ook samenwerkingen bij met merken als ondermeer Oedipus, Brouwerij Kees en Het Uiltje.
Internationale merken in de horeca
Per direct gaat Swinkels, in samenwerking met Bier&cO, internationale grote biermerken als Weihenstephan en Brewdog in de Nederlandse horeca distribueren. De retail volgt later. De samenwerking betekent dat het speciaalbierteam van Swinkels wordt samengevoegd met het salesteam van Bier&cO.
Bier&cO zal overigens als onafhankelijk bedrijfsonderdeel blijven opereren op de Nederlandse markt en de overname heeft geen impact op het aantal arbeidsplaatsen. 'De kracht van het volledige team is nodig om de groeiambities te realiseren', aldus Peer Swinkels.