1500 medewerkers, 26 merken, 16 productielocaties wereldwijd waarvan 6 eigendom zijn van het familiebedrijf en bier dat verkocht wordt in ruim 120 landen. Dat valt vanaf nu onder de paraplu van de Swinkels Family Brewers. Coo Jan-Reinier Swinkels onthulde de naamswijziging dinsdag 11 juni in thuisbasis Lieshout. 'Natuurlijk zijn wij nog altijd erg trots op ons biermerk Bavaria, maar we zijn zoveel meer.'
Merken blijven bestaan onder Swinkels Family Brewers
De horeca-gast gaat er niet direct veel van merken. Alle merken die onder Swinkels Family Brewers vallen, zoals Bavaria, Palm, La Trappe, Cornet en Rodenbach, behouden hun eigen identiteit, maar vallen niet meer onder de noemer 'Bavaria', dat nog weleens voor verwarring zorgde, erkent ook La Trappe-directeur Thijs Thijssen. 'Voor La Trappe voelt deze 'paraplu' ook beter.'
De nieuwe naam verandert volgens cco Peer Swinkels niets aan de strategie van het bedrijf. 'We hebben een tijd terug juist voor een strategie gekozen en daar past deze naam bij.' Swinkels houdt haar drie pijlers aan op dat gebied: pils, speciaalbier en alcoholvrij. Peer Swinkels: 'En waar de zesde generatie in het bedrijf, waaronder mijn vader, zich vooral richtte op internationalisering, focust de zevende generatie vooral op multinationalisering.'
Nieuw logo
Met de nieuwe naam komt ook een nieuw logo. Een schild met de letter 'S' en een hopbel. Jan-Reinier Swinkels: 'Dat schild staat voor historie en traditie, de 'S' natuurlijk voor de familienaam en de hopbel illustreert dat wat wij zijn: brouwers.' De brouwerij in het Brabantse Lieshout viert in 2019 haar driehonderdjarig bestaan. Jan-Reinier Swinkels: 'En we wilden graag onder de nieuwe naam ons jubileum vieren.'