Het actief werven van stemmen via het terras en social media kun je met een gerust hart overlaten aan de fanatiekelingen van Het Hooihuis. Na 2013 en 2014, mogen ze nu ook de Publieksprijs 2015 op hun naam schrijven. Gasten zijn hier fans, fans stemmen op hun favoriet. Dit keer deden ze dat in het geval van het Hooihuis bijna duizend (!) keer.
Social media-impact
Uiteraard is er dankbaar gebruik gemaakt van het promotiemateriaal dat alle deelnemers aan de Terras Top 100 ter beschikking wordt gesteld. Maar het werven van stemmen haalt ook de ondernemer in de ondernemers naar boven. En dat uitte zich via social media; via Twitter maar met name via handig gebruik van Facebook.
Delen is winnen
Meerdere deelnemers Gasten werd niet alleen gevraagd te stemmen, maar vooral ook om te delen. Onder de delers werden lunches voor 2 personen verloot. Alleen al de laatste twee keer dat Het Hooihuis een oproep tot stemmen en delen plaatste, werd dat in 167 keer gedeeld door Facebook-gebruikers. Al die 167 personen deelde het met hun vrienden. Het geheim van de smid?