Hotelstudent lanceert Roominaminute.com

Hotelstudent lanceert Roominaminute.com

Student Nick Dijkstra van de Hoge Hotelschool Maastricht heeft boekingssite www.roominaminute.com ontwikkeld. Opvallend is dat de site niet werkt met ...

'Gasten reageren niet op het aanbod van hotels, maar hotels reageren op de vraag van de gast. Het hele boekingsproces, van aanvraag tot boeking neemt hierbij maximaal 30 minuten in beslag en is dus ideaal voor last-minute boekingen', aldus Dijkstra.

Als er een aanvraag binnenkomt via www.roominaminute.com dan krijgen de aangesloten logiesverstrekkers in de gevraagde omgeving gelijktijdig een e-mail met details van de aanvrager. Als een hotel dan nog een kamer vrij heeft, kan het binnen 25 minuten op deze aanvraag reageren. Volgens Dijkstra krijgt de gast zo een duidelijk overzicht van de kamers die in een bepaald gebied nog vrij zijn en kan hij een keuze maken uit het aanbod.

Logiesverstrekkende bedrijven die zich aansluiten bij Roominaminute.com betalen alleen als er een boeking plaatsvindt. 'Dan betalen ze een bijdrage voor de administratiekosten. Op deze manier kan ik de site online houden', aldus Dijkstra, die niet aangeeft hoe hoog de administratiekosten per boeking zijn.


Op ons discussieplatform Misset Horeca Connect vinden meerdere discussies plaats over boekingsites. Ga naar Connect en praat mee!

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.