De alles-in-één-softwareoplossing voor horecaondernemers

De alles-in-één-softwareoplossing voor horecaondernemers

Het beheren van reserveringen, orders, betalingen en voorraden kan complex en tijdrovend zijn. Daarom biedt Robuust Software een alles-in-één-platform dat werkt op vrijwel elk toestel.

‘Je hoeft dus niet te investeren in dure hardware. Met één factuur per maand van slechts €115 krijg je toegang tot alle essentiële functies die je nodig hebt om je restaurant efficiënt te runnen. Geen kleine lettertjes en geen verborgen kosten. Voor dit bedrag krijg je een reserveringsmodule, een kassa, afhaal- en bezorgopties, voorraadbeheer en een HR-module’, vertelt Jordi Talhout van Robuust Software.

Volgens Talhout is de software ontworpen om bedrijven efficiënter te laten functioneren. ‘Dit komt neer op meer gasten en minder administratie, zodat horecaondernemers zich kunnen focussen op het creëren van een geweldige sfeer.’

Één systeem

Met de software kunnen medewerkers sneller bestellingen opnemen, betalingen verwerken en tafels beheren. ‘Onze software integreert alle essentiële functies in één systeem’, aldus Talhout. ‘Het bijhouden van reserveringen, speciale verzoeken en personeelsplanningen wordt eenvoudig. Dit betekent minder tijd achter de computer en meer tijd in het restaurant. Daarbij is de interface intuïtief en gebruiksvriendelijk, zodat je team snel aan de slag kan.’

Dit betekent minder tijd achter de computer en meer tijd in het restaurant”

Daarbij wil je als horecaondernemer geen kostbare tijd verliezen aan technische problemen. Daarom biedt Robuust Software 24/7 ondersteuning. Talhout: ‘Een team van experts staat klaar om te helpen, zodat je altijd kunt rekenen op een feilloze werking van het platform. Onze software wordt regelmatig bijgewerkt met nieuwe functies en verbeteringen, gebaseerd op de feedback van klanten.’

Flexibiliteit

Uit ervaring weet Robuust Horeca Software dat geen restaurant hetzelfde is. ‘Daarom is de software volledig aanpasbaar. Of je nu een klein familiebedrijf hebt of een grote keten, je kunt de functies kiezen die het beste bij jouw bedrijf passen. Met deze flexibiliteit kun je je concentreren op het bieden van een unieke ervaring voor je gasten, terwijl wij zorgen voor de technologische kant van de zaak.’

Ervaringen

Hendrik Visser, eigenaar van Restaurant Bruisend is twee jaar geleden overgestapt op de software: ‘Het enge van overstappen vond ik het verwachtte gedoe, maar Robuust heeft mij hier volledig in ontlast. Het nieuwe systeem is een verademing en achteraf gezien had ik deze stap veel eerder moeten maken. Daarbij scheelt het in de kosten, omdat het systeem alles omvat voor één vaste prijs. Van reserveringen tot personeelsroosters tot HACCP-naleving, het systeem biedt een uitgebreid pakket zonder verrassingen.’

Met deze informatie kun je betere zakelijke beslissingen nemen en je aanbod aanpassen aan de wensen van je gasten”

Weten wat je gasten willen is waardevol, verklaart Visser verder: ‘De software biedt geavanceerde analytics die laten zien welke gerechten populair zijn, welke tijden het drukst zijn en hoe je efficiëntie kunt verbeteren. Met deze informatie kun je betere zakelijke beslissingen nemen en je aanbod aanpassen aan de wensen van je gasten.’

Het is niet alleen mogelijk om real-time gegevens in te zien, maar gebruikers kunnen ook gedetailleerde rapporten genereren om trends te ontdekken. Visser: ‘Deze inzichten kunnen je helpen om proactief te reageren op veranderingen in de markt en je restaurant aan te passen aan de wensen van je gasten.’

Ontstaan van Robuust

Software Robuust Software ontstond uit een passie voor de horeca en een verlangen om de technologische uitdagingen waar ondernemers mee te maken hebben, te reduceren. De oprichters, deels met actuele horeca-ervaring, ondervonden de frustraties van complexe horecasystemen en voorzagen dat het een stuk eenvoudiger en overzichtelijker kan.

Ze bundelden hun krachten en kennis om een platform te bouwen dat eenvoudig te gebruiken is, maar ook krachtig genoeg is om de behoeften van elk restaurant te ondersteunen. Wat begon als een klein team van horeca-experts en softwareontwikkelaars, groeide al snel uit tot een toonaangevend bedrijf in de horecasoftware.

Dit artikel is gesponsord door Robuust Horeca Software.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

De app van Zenchef

Zenchef doorbreekt stilzwijgen en belooft beter te gaan communiceren

Misset Horeca publiceerde medio mei een artikel over de beroering die was ontstaan onder restaurateurs door de overname van Formitable en Resengo door Zenchef. Een van de zaken die speelde was het gebrek aan communicatie vanuit Zenchef. Destijds lukt het ook Misset niet om met het bedrijf in contact te komen. Inmiddels zijn een een klein half jaar verder en had Misset een gesprek met Edgar Rouwenhorst, de Chief Marketing Officer, over het gemis aan communicatie en de ontwikkelingen bij Zenchef.

Discussie over geannuleerde reservering gaat viraal: restaurant lijdt onder negatieve reacties

Discussie over geannuleerde reservering gaat viraal: restaurant lijdt onder negatieve reacties

Een discussie over een geannuleerde reservering in de Amerikaanse stad Boston, heeft het restaurant en de eigenaar veel slechte publiciteit opgeleverd. Het verhitte gesprek, via Instagram, werd gedeeld op sociale media en meer dan een miljoen keer bekeken.

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

Online reserveren gemakkelijk gemaakt: waarom De 10 Geboden kiest voor Guestplan

De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: 'We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.'

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.