Multi Bier neemt De Kikvorsch over

Multi Bier neemt De Kikvorsch over

Multi Bier neemt De Kikvorsch over, een van de oudste en meest gerespecteerde spelers in de speciaalbiermarkt.

De Kikvorsch, opgericht in 1973, heeft een rijke geschiedenis en een bewezen staat van dienst in de markt. Het bedrijf heeft zich geprofileerd als merkenbouwer en heeft grote merken zoals Corona en Tripel Karmeliet op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Momenteel is De Kikvorsch o.a. succesvol met merken als Guinness en Somersby in Nederland en bedient een breed scala aan klanten, voornamelijk binnen het on-trade kanaal. Multi Bier, actief sinds 2003, heeft zich gespecialiseerd in het beleveren van zowel supermarkten als slijterijen. Met meer dan 350 leveranciers biedt Multi Bier het grootste assortiment speciaalbier.

Richard van Duivendijk, enig aandeelhouder en algemeen directeur van De Kikvorsch sinds 2015, zal de organisatie verlaten. Voorlopig behouden beide vestigingen hun eigen identiteit en zelfstandigheid.

Patrick Smits, algemeen directeur van Multi Bier: 'De overname van De Kikvorsch is een spannende nieuwe stap voor ons. Beide bedrijven delen een onafhankelijke geest en een sterke marktpositie, wat veel kansen biedt voor toekomstige groei en innovatie. Het is een eer om dit prachtige bedrijf binnen onze organisatie te verwelkomen'. Dankzij deze overname verstevigt Multi Bier haar positie in de speciaalbiermarkt. Voor de korte termijn verandert er niets voor onze klanten: dezelfde contactpersonen blijven beschikbaar en we blijven ons inzetten om de beste service te bieden.