Op dit moment wordt in Amsterdam, op een steenworp van het Vondelpark, de laatste hand gelegd aan Maison Elle, een voor Nederland nieuwe hotelformule die in Parijs – de enige andere locatie tot nu toe – succesvol is. Eind vorig jaar ging Black Label Hospitality, dat in Sittard en Valkenburg in totaal vier hotels runt, een samenwerking aan met onder andere Hilton International. Deze wereldvermaarde speler op het gebied van tophotellerie, opent eind 2024 in het historische Kasteel Gemert, onder de rook van Eindhoven, het eerste Curio by Hilton van de Benelux. Het gaat om het meest exclusieve hotelmerk in het portfolio van Hilton Worldwide. Ook het management hiervan komt in handen van Black Label Hospitality.
Internationale groei
Het nieuwe Eindhovense project past helemaal in de toekomstvisie van het Sittardse hotelbedrijf, dat de komende jaren inzet op een aanzienlijke internationale groei. Eigenaar Martin Hendricks, eerder dit jaar door zijn branchegenoten uitgeroepen tot Hotello of the Year: 'Als je kijkt naar ons portfolio, dan zie je dat we een gezonde mix aan het ontwikkelen zijn tussen top- en middenklasse hotels in diverse genres, waarmee we mikken op zowel de zakelijke markt als op leisure in het wat hogere segment.'
'Met Holiday Inn Eindhoven kunnen we gastvrijheid bieden aan beide categorieën, waarmee we inspelen op de stormachtige ontwikkeling – in de positieve zin van het woord – die Eindhoven doormaakt als een van de economische kerngebieden van Nederland en een van de technologische topregio’s van Europa. Lichtstad Eindhoven heeft een grote behoefte aan hotelcapaciteit die past bij die ontwikkeling.’
Over Holiday Inn Eindhoven
Holiday Inn Eindhoven met 207 kamers dateert uit de jaren 70 en behoort al 50 jaar tot de toonaangevende IHG hotel groep. Het hotel werd tot enkele jaren geleden geëxploiteerd door Eden Hotels. Somerset Capital Partners, de eigenaar van het gebouw en het omliggende terrein, heeft alle vertrouwen in de samenwerking met Black Label Hospitality. 'Zij hebben in korte tijd bewezen een krachtdadige organisatie te zijn, die niet voor niets de interesse heeft gewekt van wereldspelers als IHG maar ook Hilton Worldwide en Accor. Als je zulke internationale reuzen als partner aan je weet te binden, moet je van goede huize komen', aldus Ruud Nijs van Somerset Capital Partners.