Sushi Time doneert met het geld dat tijdens de Giving Weeks, die gelijklopen met de Ramadan van 22 maart tot en met ongeveer 21 april, wordt ingezameld na afloop van de actie sushi aan twee goede doelen: de woonkamers van het Leger des Heils en de locatie Amersfoort van het CAO voor gevluchte jongeren.
De vestigingen van de sushiketen doneren voor elke sharing box die klanten bestellen tijdens de Giving Weeks €1 of €2,50. Daarnaast doneert elke vestiging €200 bovenop het met de boxen opgehaald bedrag. Dit wordt door de franchisenemers opgehaald en gedoneerd. Daarnaast draagt ook de franchisegever bij aan de opbrengst. Ook kunnen klanten rechtstreeks geld doneren.
Sushi Time Giving Weeks
Met het tijdens de Giving Weeks opgehaalde geld, trakteert Sushi Time vervolgens sushi aan twee goede doelen. Het Leger des Heils organiseert in haar woonkamers, die door het hele land mensen die kampen met armoede en dakloosheid een maaltijd en gezelschap bieden, speciaal voor deze actie Aziatische thema avonden, waarop Sushi Time de sushi verzorgt.
Daarnaast trakteert de sushiketen sushi aan de bewoners van een locatie van het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) in Amersfoort, waar tijdelijk een aantal alleenstaande minderjarige vreemdelingen wordt opgevangen.
‘Als Sushi Time zijn we trots op de samenwerking met het Leger des Heils en het COA', laat de keten weten. ‘We hopen dat de Giving Weeks anderen inspireren om ook iets terug te geven aan de gemeenschap.’