Dankzij de overeenkomst tussen Johnny’s Burger Company en O’Tacos wordt een pad vrijgemaakt voor een nieuw type franchiseformule. Tijdens de pilot zal een dertigtal vestigingen van Johnny’s Burger Company starten met een zogenoemde virtual kitchen voor O’Tacos.
'We zijn ontzettend blij met de overeenkomst die tot stand is gekomen met O’Tacos. Johnny’s Burger en O’Tacos zijn producten die goede aansluiting vinden en elkaar perfect aanvullen. Zo zijn beide merken snelgroeiend én hanteren we dezelfde strenge kwaliteitseisen aan het eten' aldus Tarek Cherkawi, directeur en founder van Johnny’s Burger Company. Daarnaast zal Johnny’s Burger Company het merk O’Tacos in de komende jaren verder ontwikkelen voor de Nederlandse markt.
De franchiseformule van de toekomst
Dankzij de virtual kitchen ziet de klant enkel de online bestelomgeving van O’Tacos. Het product zelf wordt bereid en bezorgd door Johnny’s Burger Company. Niet alleen biedt dit de mogelijkheid om het aanbod van merken uit één en dezelfde keuken significant uit te breiden.
Ook zorgt de virtual kitchen voor een aanzienlijke energiekosten -en overheadbesparing. Een aantal vestigingen, waaronder die in Schiedam, Loosduinen, Zwijndrecht en Delft, gaat daarnaast ook een shop-in-shop formule aanbieden. Gasten kunnen op één dine-in locatie kiezen uit twee verschillende concepten.
'Vanuit O’Tacos hebben we alle vertrouwen in deze samenwerking tussen twee kwalitatieve merken. We voldoen samen aan alle voorwaarden om dit tot een succes te maken en een nieuwe vorm van franchisen te introduceren in de Nederlandse markt', vertelt Pieter Daems, General Manager bij O’Tacos International.
Over Johnny’s Burger Company
Johnny’s Burger Company is opgericht in 2011 en claimt de eerste hamburger-bezorgformule van Nederland te zijn. Het idee voor deze bezorgformule is ontstaan tijdens een vakantie van oprichter Tarek Cherkawi in Amerika, waar hij op slag verliefd werd op dit unieke concept. Eenmaal terug in Nederland startte hij met Johnny’s Burger Company. De franchiseformule telt inmiddels 48 vestigingen en is de snelst groeiende hamburger take-away en delivery formule van Nederland.
Over O’Tacos
O’Tacos is in 2007 opgericht in Frankrijk door Patrick Pelonero en Silman en Samba Traoré. Dankzij een sterke formule met populaire Franse taco’s -een gerecht dat bestaat uit een bloemtortilla met frites, vlees en kaas- is het bedrijf in 2014 een stroomversnelling terechtgekomen. Dankzij het starten van een franchiseformule wist O’Tacos internationaal uit te breiden in verschillende steden in o.a. België, Duitsland, Italië, Spanje en in Nederland.