Perry van der Ree kiest Chef's Harvest: 'Klanten komen ervoor terug'

Perry van der Ree kiest Chef's Harvest: 'Klanten komen ervoor terug'

Perry van der Ree runt een cafetaria, brasserie en cateringbedrijf in Vlaardingen. Onderscheiden met uitstekende friet is voor hem heel belangrijk. Daarom is hij zo blij met Chef's Harvest van Farm Frites. 'We wilden zelf aardappelen gaan voorbakken, maar met Chef's Harvest is dat niet nodig. Deze friet is zo lekker en knapperig. Diverse klanten komen speciaal naar ons toe omdat ze onze patat het lekkerste vinden.'

Perry van der Ree is in 1993 met een cafetaria in Schiedam gestart. Later heeft het zijn bedrijf uitgebreid met catering en verhuur. In 2009 besloot hij alleen met Van der Ree catering door te gaan, maar tijdens de lockdown kreeg hij spijt van deze keuze.

‘Ik ging van 100% verkoop naar 19% en had alle tijd om na te denken. Toen kwam ik op het idee om naar een nieuwe locatie te verhuizen en daar naast de cateringkeuken ook een cafetaria en een brasserie te openen. We hebben een heel mooi pand van 360 vierkante meter in Vlaardingen gevonden tegenover grote sporthal. Een paar weken geleden hebben we onze deuren geopend.’

Onderscheiden met friet

Goede friet is voor Van der Ree uiteraard van heel groot belang. ‘We zijn in 1993 begonnen met friet van ander merk, maar sinds 1996 gebruiken we alleen nog maar Farm Frites. Dat bevalt ons zo goed dat we nooit meer een andere merk hebben geprobeerd.’ Wel is hij tijdens de coronapandemie overgestapt van 10 mm friet naar 12 mm, omdat deze iets minder kwetsbaar is. ‘Ik heb toen veel complimenten gekregen. Klanten vonden deze friet lekker aardappelig en meer smaak hebben.’

Chef's Harvest is rustiek gesneden en heeft een heerlijke bite en een zachte interne textuur”

Aanvankelijk wilde hij bij de opening van het nieuwe cafetaria en de brasserie in combinatie met de Farm Frites ook met verse aardappels gaan werken en deze zelf voorbakken. ‘Het nadeel is natuurlijk dat dit veel meer energie, vet en voorbereidingstijd kost. Ik sprak hierover met onze vertegenwoordiger van Farm Frites. Hij adviseerde mij om de Chef’s Harvest te proberen. Ik was gelijk om. Chef’s Harvest heeft een goede houdbaarheid, versheid en kleur. De frites is rustiek gesneden en heeft een heerlijke bite en een zachte interne textuur. Bovendien is de smaak ook helemaal top en is er minder voedselafval en minder opslagruimte nodig.’

Voordelen van Chef's Harvest ten opzichte van het frituren van rauwe frites:

  • Energieverbruik ligt 37% lager
  • Olieverbruik ligt 41% lager
  • In rendement op de aardappel: 69% versus 47% over na het frituren
  • In voorbereidingstijd: 4/5 min versus 22 min.

Positieve reacties

Van de klanten heeft hij alleen maar positieve reacties ontvangen. ‘Sommigen komen zelfs speciaal naar ons toe, omdat ze Chef's Harvest lekkerder vinden dan die van collega’s. En zo is het eigenlijk altijd met Farm Frites gegaan. Ten opzichte van andere merken proef je altijd het verschil.’

Dit artikel is gesponsord door Farm Frites.

Marcel de Jong en broer Hans van Hotel de Rustende Jager.

De Rustende Jager: van dorpsherberg tot modern horecabedrijf

Tijden veranderen, weet Marcel de Jong, eigenaar van hotel de Rustende Jager in Nieuw-Vennep, als geen ander. 'Om goed in te kunnen blijven spelen op de wens van de gast en continuïteit te blijven garanderen, moet je anders kunnen denken.' Als doorgewinterd horecabedrijf slaagt de organisatie er goed in om flexibel te blijven en te anticiperen op veranderende trends binnen de hospitalitysector. Daarnaast heeft De Rustende Jager veel aan de support van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

‘Iedereen met een Dinercadeau op zak, is een potentiële klant voor aangesloten restaurants.'

Dinercadeau: een effectieve manier om klanten te trekken

Dinercadeau is een veelzijdige en toegankelijke cadeaukaart en daarnaast voor horecaondernemers een effectief middel om meer klanten te trekken en hun zichtbaarheid te vergroten. Inmiddels zijn ruim drieduizend restaurants aangesloten en groeit het acceptantennetwerk nog dagelijks.

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Gochu Gang kiest voor REALLY Crunchy Fries

Wanneer je take-away bestelt, wil je dat het eten nét zo lekker is als wanneer je er ter plekke in een restaurant je vork of tanden in zet. Best een uitdaging, weet de gemiddelde horecaondernemer die thuisbezorgt. Zeker wanneer er frietjes in het menu zitten.

Edgar Rouwenhorst, CMO van Zenchef: ‘We zien dat restaurants, vooral in grote steden als Amsterdam, Parijs en Berlijn, steeds meer een lifestylemerk worden.’

Hoe Zenchef restaurants laat groeien

Voor restaurants wordt het steeds belangrijker om een sterke merkidentiteit op te bouwen. Uit recent onderzoek van Zenchef en Lightspeed onder ruim 1.100 respondenten blijkt dat de restaurantidentiteit een cruciale rol speelt bij de keuze van gasten.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.